Dagje dierentuin

17 augustus 2023 - Woerden, Nederland

De dag begon eigenlijk al een beetje vannacht. Rond half 3 vannacht was ik mijn speen kwijt en stapte ik zelf uit mijn nieuwe bed want dat kan nu. Ik bleef naast mijn bed staan en toen kwam papa al aan lopen en ik liep naar papa toe. Papa gaf mij mijn speen en samen liepen we weer naar mijn bedje toe, omdat ik half sliep lukte het niet om zelf in mijn bed te komen en dus legde papa mij erin. Daarna heb ik verder geslapen en waren we allemaal rond 7 uur wakker. Nadat we waren aangekleed gingen we beneden ontbijten. Na het eten gingen we vandaag naar Dierenpark Amersfoort en daar had ik heel veel zin in. Dit kon omdat papa nog 1 dagje vrij was en mama natuurlijk ook.

Rond half 9 gingen we naar de auto en reden we naar Amersfoort waar rond kwart over 9 waren. We parkeerden de auto en gingen naar de ingang, we hadden de kaartjes thuis al gekocht dus we konden zo doorlopen. Als eerste waren we bij de beren maar die zaten nog binnen en konden we daardoor niet zien. We liepen verder en zagen toen diverse vogels (kwaks, ook de echte kwak) en daarna zagen we de eerste aapjes alleen waren deze nog heel moe en lagen dan ook nog te slapen. We liepen weer een stukje verder en kwamen toen bij 1 van mijn favorieten, de olifanten. Buiten liepen ze niet maar gelukkig kon je ook naar binnen en daar kon je de olifanten van heel dichtbij zien. Ik ging ook nog met papa een paar trappen op en toen konden we de olifanten ook van bovenaf zien en dit vond ik ook heel interessant. Na nog even beneden te hebben gekeken gingen we weer verder. Inmiddels was het tijd voor mijn fruitje en gingen we dus even naar het restaurant. Papa en mama konden ook wat eten en drinken. Nadat iedereen klaar was gingen we weer verder en kwamen we weer bij andere aapjes. Deze vond ik heel leuk want deze waren heel gek aan het doen en aan het spelen en daar moest ik heel hard om lachen. We liepen langs hun verblijf en konden ze ook nog op andere plekken zien. Ik kon ze zelfs van achter het glas zien en ik kon ze toen van heel dichtbij zoen, de aapjes stonden aan de ene kant van het raam en ik aan de andere kant. Eigenlijk wilde ik niet weg maar we gingen ook nog andere dieren zien. We liepen verder en kwamen toen bij de zebra's en de giraffen, deze kende ik nog heel goed van Beekse Bergen en ik vond het dan ook heel leuk ze weer te zien, de giraffen waren ook nog eens heel dichtbij. Daarna weer verder en kwamen we bij de tijger, maar die zat helemaal verscholen, we konden hem wel horen grommen maar helaas niet zien. Toen langs de neushoorn naar de pinguins. Deze zaten precies op mijn hoogte en 1 pinguin stond tegen het glas en ik ook, dat vond ik weer heel leuk. Toen was het langzamerhand weer tijd om te gaan want we moesten natuurlijk op tijd thuis zijn voor mijn slaapje. Op weg naar de uitgang zagen we nog wat dieren en in de shop kreeg ik een bordje en beker met een giraffe, heel leuk. Ook kochten we weer een magneet want dat is mijn nieuwe hobby, magneten verzamelen van overal waar ik was.

Hierna zijn we met de auto naar huis gereden en waren we rond 12 uur thuis. Ik heb toen nog een broodje gegeten en daarna ging ik naar boven om weer te gaan slapen in mijn nieuwe bedje. Na het omkleden stapte ik er zelf in en ik sliep bijna meteen want ik was wel heel moe. 2 uurtjes later kwam ik er weer uit en was ik weer helemaal blij. We gingen nu verder met wat klusjes boven, zo gingen we mijn kamer inrichten en ging mijn oude bedje naar de babykamer, want daar mag de baby straks in gaan slapen. Ook hebben we mijn kamer opgeruimd en netjes gemaakt en nu staat mijn bedje tegen de muur en heb ik ook heel veel ruimte op mijn kamer om te spelen. Daarna hebben we nog wat andere klusjes gedaan en ik heb weer heel veel geholpen en toen was het tijd om te gaan eten. Na het eten heb ik nog even lekker buiten gespeeld en toen was het alweer tijd om mijn boekje te gaan lezen en naar boven te gaan. Toen was het omkleden en ging ik weer zelf mijn bedje in en ging ik slapen. Ik sliep bijna weer meteen en ging lekker dromen over alle diertjes die ik weer had gezien.

Morgen moeten papa en mama weer gaan werken en ik ga weer naar school en daar heb ik ook weer heel veel zin in.

Groetjes van Chiara

DSC_0220 (2) DSC_0218 (2) DSC_0216 (2) DSC_0213 (2) DSC_0210 (2) DSC_0206 (2) DSC_0203 (2) DSC_0202 (2) DSC_0193 (2) DSC_0199 (2) DSC_0189 (2) DSC_0185 (2) DSC_0177 (2) image13 (3) image11 (3) image10 (3) image8 (3) image6 (3) image2 (5)

1. Opa en Oma:
    17 augustus 2023
    Hoi schat, dat was inderdaad vannacht maar goed van je dat je weer bent gaan slapen toen papa je in bed had gelegd! Wat leuk weer een andere dierentuin! Wat kon je de diertjes goed zien zo dicht bij, en de pinguin kwam ook bij jou kijken. Je kamer is nu nog mooier en kun je lekker spelen! De babykamer ziet er nu ook heel leuk uit en daar past jouw oude bedje goed. Hopelijk slaap je nu de hele nacht maar dat went vanzelf en dan kun je ook zelf je speen weer vinden😆 Heel veel plezier morgen bij het schooltje want daar zullen ze ook wel blij zijn dat jij er weer bent. Papa en mama succes morgen met werken! Een dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    18 augustus 2023
    Wat hebben jullie met z'n drieën weer een SUPER leuke dag gehad, Chiara!! Wat veel dieren hebben jullie gezien en soms héél dichtbij, heel leuk!! Jouw kamer ziet er heel leuk uit en vooral jouw bed en die van je pop. De babykamer wordt ook steeds mooier, gezellige klusjes allemaal! Vandaag heb je vast weer een leuke dag met de kinderen en de juffen, lekker spelen. Het was leuk om alle belevenissen van jou samen met mama en papa mee te beleven, mee te genieten!! Lieve groetjes van oom Ron en tante Corry 😘