Dag 8: Reisdag naar Luxemburg

2 augustus 2017 - Canach, Luxemburg

Na 5 nachten in de Eiffel checkten we vanochtend uit van ons huisje en vertrokken we richting de volgende bestemming, namelijk Canach in Luxemburg. Voor deze rit hadden we alle tijd want hij duurde maar anderhalf uur dus we konden onderweg heel rustig aan doen.

​Na nog wat foto's onderweg verlieten we de binnendoor wegen van de Eiffel en reden we de snelweg op richting Luxemburg. Onderweg was het redelijk rustig maar waren er wel weer veel wegwerkzaamheden (zoals die in Duitsland er dus heeeeeeeeeeel veel zijn). Onderweg maakten we nog een stop om een bakkie te doen en bij de grens van Duitsland en Luxemburg nog een voor een lunch.

​Rond 14.00 uur bereikten we ons nieuwe hotel wat heel rustig gelegen is en ligt midden op een hele grote golfbaan. Na het inchecken gingen we naar onze kamer die heel groot is en een apart woongedeelte (beneden) heeft en een apart slaapgedeelte (boven). We hebben een mooi uitzicht over de golfbaan.

​Na alles te hebben uitgepakt zijn we even wezen eten in een kleine dorpje wat op Google Maps toch ook aardig stukje weg leek te liggen maar dat dus in werkelijkheid heel dichtbij was, het is hier dus heerlijk compact. We gingen eten in een dorpje bij een andere grensovergang met Duitsland waar dus op een paar honderd meter bijna 10 tankstations staan! Niet zo gek met 1,10 euro per liter.

​Na het eten gingen we weer terug naar ons hotel en hebben nu een heerlijk rustig avondje en morgen gaan we weer lekker op pad.

​Fijne avond vanuit Luxemburg,

Dees en Ben

IMG_1516 IMG_1518 IMG_1520 IMG-20170802-WA0003 IMG-20170802-WA0007 IMG-20170802-WA0009 IMG-20170802-WA0011