Dag 9: Schengen en Route du Vin

3 augustus 2017 - Canach, Luxemburg

Vandaag was onze eerste volledige dag in Luxemburg. Na een ontbijtje stapten we in de route voor ene rit richting Schengen, dit is ongeveer een kwartier rijden vanaf hier. Het eerste deel van de rit ging door Luxemburg, daarna gingen we de grens over en reden we een stuk in Duitsland en daarna het laatste stuk weer in Luxemburg. in Schengen is namelijk het drielandenpunt van Duitsland, Luxemburg en Frankrijk, al ligt dit wel midden in het water. Door Frankrijk hebben we niet gereden al scheelde dit niet heel veel.

​In Schengen is het Europees museum wat je gratis kan bezichtigen waar alles te zien is over het Verdrag van Schengen (het vrij reizen in Europa) wat hier getekend is. In het museum kan je hier over van alles lezen en zien en kan je ook veel boeken en folders gratis meenemen. Dit museum was erg interessant om te zien, bovendien was het ook gelegen in een mooie omgeving aan de Moesel. Buiten het museum stonden alle vlaggen van de landen die mee doen aan dit verdrag met naast de vlag een plaats op de grond. Tegenover het museum lag ook het Tourist Office en hier hebben we nog wat souvenirs kunnen kopen en ook de Luxemburg Card, een kaart waar mee je gratis van het openbaar vervoer gebruik kan maken en heel veel musea e.d. gratis kan bezoeken.

​Hierna reden we weer terug naar het hotel voor een korte lunch en daarna stapten we weer in de auto en reden we naar Remich waar we even door het stadje hebben gelopen. Inmiddels was het behoorlijk warm, want het was hier vandaag (net als gisteren) bijna 30 graden. Vanuit Remich hebben we een stuk over de Route du Vin gereden. Dit is een route langs de Moezel en langs heel veel wijnvelden, waar er hier heel veel van zijn. We hebben een stuk van deze route gereden en op diverse plaatsen even gestopt om foto's te maken en even rustig langs de Moesel te zitten.

​Na te hebben gegeten zijn we terug naar het hotel gereden en gaan we kijken wat we morgen gaan doen en naar welk deel van Luxemburg we dan gaan.

Fijne avond vanuit Canach,

Ben en Dees

20170803_111721 IMG_1529 IMG_1532 20170803_115701 IMG_1547 IMG_1556 20170803_161813 IMG_1580 IMG_1597 IMG_1603

1. Johan en Willy:
    3 augustus 2017
    Hoi, dat ziet er weer heel goed uit!! Geen last van files zo te zien! Veel plezier daar. Groetjes van ons! xxx
  2. Ron & Corry:
    4 augustus 2017
    Hoi Ben en Desiree, mooie omgeving zijn jullie nu met lekkere rustige wegen zo te zien! Geniet nog even van Luxemburg! Al gegolfd? :-)