Dag 10: Laatste dag in London

11 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag onze laatste dag in London startte rustig aan, na de late avond van gisteren. Na een ontbijtje bij de Starbucks pakten we de metro voor een lange rit richting Kew Gardens. Maar al snel bleek dat het in de metro een chaos was door een seinstoring. We pakten wel de metro maar op het station waar we moesten overstappen richting Kew Gardens kwam de metro die wij moesten hebben nooit opdagen en we hebben er toch de nodige voorbij zien komen maar helaas niet de onze. Omdat we op een andere wijze hier niet konden komen besloten we onze plannen om te gooien.

We zijn met de metro eerste even kort langs Notting Hill geweest en daarna uitgestapt bij Marble Arch, het begin van Oxford Straat, de grootste en bekende winkelstraat van London. Hier was het voor een zaterdag wonderbaarlijk rustig en konden hier dus rustig rond lopen en wat winkels bezoeken, waar het zeer grote Selfridges. Toen het druk begon te worden vonden wij het, halverwege de straat, wel genoeg en pakten weer de metro richting ons hotel voor een pit stop en een korte lunch.

's-Middags gingen we naar de Tower of London, welke vlak bij ons hotel ligt en waar we dus naar toe konden lopen en niet afhankelijk waren van de metro waar het volgens zeggen nog steeds een zooitje was. 's-Ochtends staan er bij de Tower altijd lange rijen maar nu konden we zo doorlopen en waren we zo binnen. in de Tower zijn diverse dingen te zien en hebben we veel oude gebouwen doorgelopen en weer veel foto's gemaakt. Helaas konden we niet bij de kroonjuwelen gaan kijken want daar stond wel een enorme rij die er waarschijnlijk nu nog staat zo lang was die. Maar ook deze hadden we de vorige keer al gezien, en bovendien mag je die toch niet fotograferen. Na dat we de Tower weer uit liepen ging net de Tower Bridge open en hebben we daar nog even gestaan en foto's gemaakt.

Terug in het hotel was het tijd om langzaam de koffers te gaan pakken voor de terugreis die morgenochtend gaat starten. Hierna hebben we nog wat gegeten bij de Tower, de laatste souvenirs gekocht en hebben we nu nog een rustig avondje in ons hotel.

Fijne zaterdagavond vanuit London en groetjes,
Desiree en Ben

Straat hotel Hotel Tower of London Tower of London Tower of London Tower of London Tower of London Tower of London Tower Bridge Tower Bridge Tower Bridge

1. Johan en Willy:
    11 augustus 2018
    Hoi Ben en Dees, je ziet maar dat jullie fans de reis log goed lezen en het missen als hij s'avonds niet binnenkomt!
    Alvast een hele goede terugreis gewenst en hopelijk gaat alles voorspoedig en zie ik jullie om kwart over 4 bij het Station in Breda! Nog een fijne avond gewenst in het Londense! Groetjes van ons!
  2. Ron & Corry:
    12 augustus 2018
    Gelukkig toch nog het verhaal van dag 9!! Tja, die regen en al die mensen, maar klinkt toch als leuke laatste dagen met natuurlijk de topper the Phantom! Goede terug reis en lekker nagenieten! Groetjes van ons.