Dag 11: Golfen en toeren door Luxemburg

5 augustus 2017 - Canach, Luxemburg

Vandaag onze laatste volledige dag in Luxemburg. Na het ontbijt was het dan eindelijk zover, we zijn gaan golfen. We kwamen bij de baan aan en kregen daar de clubs en golfballen en de bijbehorende formulieren om de score bij te houden. We hadden mooi weer en door het vroege tijdstip hadden we de volledige baan ook helemaal voor ons zelf waardoor we ook heerlijk rustig aan konden doen. We zagen dat het een uitdagende baan was en we starten bij de eerste hole. In eerste instantie gingen we aardig gelijk open, halverwege waren er 2 holes waar we beiden een totale inzinking hadden en die totaal niet lukten. Hierna herstelden we weer en ging het weer gelijk op totdat na driekwart van de holes Desiree door 2 hole-in-ones ineens hard uitliep. Bij de laatste holes had Ben nog een keer een hole-in-one maar dit mocht niet baten en na 18 holes was Desiree de duidelijke en terecht winnaar van deze golfwedstrijd. Voor wie nu dicht dat deze wedstrijd gespeeld werd op de baan naast ons hotel heeft het helaas mis, deze werd gespeeld op de midgetgolfbaan van Remich. Overigens was dit niet minder leuk, integendeel zelfs, we hebben veel lol gehad.

​Hierna hebben we even getankt voor 1,13 euro per liter!! En zijn we de Route du Vin opgereden, de route langs alle wijnvelden langs de Moesel. Na zo'n 20 kilometer kwamen we aan in het dorpje Grevenmacher. Hier hebben we de botanische tuin/vlindertuin bezocht. Hier was het tropisch warm en waren diverse vlindersoorten te zien, er waren kleine vlinders maar ook hele grote en ook vlinders in allerlei kleuren. Ook waren er diverse mooie vogelsoorten te zien. We hebben weer veel foto's gemaakt. Erg leuk om even gezien te hebben. Vervolgens hebben we de auto gepakt en zijn we verder gereden en reden nu van de Moesel af verder het binnenland in richting het gebied dat hier Klein Zwitserland genoemd wordt.

​We reden over smalle weggetjes en deze hellingen werden steeds steiler en de bochten steeds spectaculairder. We reden door diverse dorpjes en uiteindelijk kwamen we in het dorpje Mullerthal. Van hieruit reden we naar de Schiessentumpel. Dit is een soort van waterval met daaroverheen een brug tegen een berg aan en midden in het bos. Ook al was dit geen Noorwegen qua waterval maar wel mooi om even te zien en wat foto's te maken. Wat wel opval was het enorme aantal Nederlanders wat hier was, waarschijnlijk doordat er enkele campings hier in de buurt lagen. Dit was voor het eerst in Luxemburg dat we veel Nederlanders zagen.

​Hierna vervolgden we de route weer en reden weer door de bergjes en over de slingerende wegen die her en der ook niet heel goed waren. We keken even bij Chateau Beaufort en maakten hier wat foto's en reden ook nog door iets grotere plaatsen als Diekirch en Ettelbruck. Inmiddels zaten we aardig bovenin Luxemburg en hebben inmiddels dus een heel groot deel van het land Luxemburg gezien. Na een aardige dag toeren besloten we om weer terug te gaan naar het hotel, een rit van ongeveer 3 kwartier.

​In het hotel hebben we alvast een deel van de koffers gepakt zodat we morgenochtend rustig aan kunnen doen voordat we vertrekken naar ons volgende hotel. Dit zou een hotel in Kirchhundem in Duitsland zijn maar we hebben besloten niet naar Duitsland te gaan omdat we in Duitsland helemaal gek werden van de wegwerkzaamheden en de onduidelijke omleidingen waar we op de heenreis naar de Eiffel en in de Eiffel heel veel last van hebben gehad, iets wat niet erg ontspannend was. Daarom hebben we een paar dagen geleden al besloten om dit hotel te cancellen. We vertrekken nu morgen richting Kerkrade waar we 1 nacht in een hotel zitten en reizen de dag er na door naar Van der Valk Enschede waar we 3 nachten verbleven en ook ons 5-jarig jubileum van onze trouwdag vieren.

​Voor de laatste keer vanuit Luxemburg, fijne avond

Ben en Dees

IMG_1746 IMG_1751 IMG_1753 IMG_1767 IMG_1769 IMG_1795 IMG_1800 IMG_1810 20170805_112734 IMG_1813 IMG_1818 IMG_1829 IMG_1830 20170805_130513 20170805_130517 IMG_1848 IMG_1852 20170805_111715

1. Ron & Corry:
    6 augustus 2017
    Prachtige foto's!! En girl power, hè Dees, bij het golfen!! Geniet de komende dagen in Nederland, ook mooi! Groetjes van ons.