Dag 7: Prima weer en veel gezien en gedaan

8 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag onze 7e dag in London en deze startte zoals de andere dagen met een prima ontbijtje.We hebben geen ontbijt bij het hotel maar in de buurt van het hotel kan je bij heel veel zaken prima ontbijten, met goede koffie. Na het ontbijt gingen we met de metro naar de eerste plek van vandaag. Om nog een beetje in de stemming van gisteravond te blijven startten we vandaag met een stadion tour bij Arsenal.

Gisteren hadden we een guided tour bij West Ham en zagen we het stadion van Chelsea tijdens de wedstrijd, vandaag hebben we een self guided tour in het Emirates Stadion van Arsenal en dus konden we zelf alles bekijken met behulp van een audio guide. De tour startte onderin het stadion en van daaruit liepen we naar de skybox van het bestuur van Arsenal en vervolgens naar de skybox van de zogezegd zeer belangrijke mensen, beide heel luxe. Buiten konden we meteen mooie foto's van het stadion maken, Daarna was het naar beneden naar de enorme kleedkamers (vooral die van Arsenal zelf) en daarna door de spelerstunnel richting het veld, waar we mooie foto's konden maken in het stadion. Na nog de persruimtes gezien te hebben was de tour ten einde en kwamen we in de shop waar Ben een heel mooi shirt van Desiree kreeg.

Na de tour pakten we de metro weer terug richting het centrum en na een korte lunch bij Covent Garden gingen we richting het transport museum. Dit is een klassieker die we iedere keer bezoeken en dit blijft leuk. Alleen de andere keren waren er schoolklassen met kinderen en was het gestructureerd, nu waren de kinderen met de ouders en was het totale chaos constateerde onze meegereisde schooljuf. Het was weer mooi om dit museum te zien met alle oude metro's en bussen en diverse andere mooie dingen. Na het museum door naar de shop.We hadden thuis op internet al een mooie lamp gezien met het logo van de Underground, en ja hoor die was inderdaad op voorraad en ging dus gelijk mee, samen met nog wat andere leuke souvenirs. Sowieso is de collectie (nuttige) souvenirs vandaag aardig gegroeid onderweg.

Hierna was het (zeker met alle souvenirs) even tijd voor een korte stop in het hotel om vervolgens weer verder te gaan. Doordat het veel minder warm was (22 graden en soms zon) kostte het ook allemaal minder energie vandaag merkten we. Na een rit met de metro kwamen we uit bij de Royal Mews, dit zijn de stallen van Buckingham Palace. Hier zijn de koetsen en auto's te zien van de koningin. Vele koetsen en auto's konden we zien, waaronder de gouden koets.

Na wat foto's gingen we weer verder en liepen langs Buckingham Palace over The Mall richting Trafalgar Square om daarna af te slaan richting Downing Street en uiteindelijk vlakbij de Big Ben (althans waar hij zou moeten staan, want niet te zien) de metro weer richting hotel te pakken.

Aan het begin van de avond hebben we wat gegeten bij de Tower om daarna nog te gaan kijken bij The Shard (het hoogste gebouw van West-Europa). Hier wilden we ook naar boven maar hier was het bijzonder druk en zouden we een uur moeten wachten wat we eigenlijk zonde van onze tijd vonden. Het was een mooie tijd om de metro terug naar het hotel te pakken. De metrohalte waar we net waren overgestapt was nu gesloten en bovendien geevacueerd omdat er brand was in een metro. Uiteraard was dat hier gelijk Breaking News maar het leek erop dat het allemaal wel mee viel.

Morgen is het onze trouwdag en gaan we er weer een leuke dag van maken met ook een diner bij de Tower Bridge.

Fijne avond vanuit London!

Arsenal Arsenal Arsenal ArsenalArsenal Arsenal Arsenal Arsenal Arsenal Covent Garden Transport Museum Transport Museum Transport Museum Royal Mews Royal Mews Royal Mews Royal Mews Royal Mews Buckingham Palace voorkant Downing Street

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ron & Corry:
    9 augustus 2018
    Hoi, hoi, we zijn weer op honk, dus al jullie belevenissen lezen en foto's bekijken! Echt veel gedaan zeg!! Heel leuk en mooie foto's!! Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag! Weer een prachtige plek om het te vieren, kan niet beter!! Geniet van het diner vanavond om zo'n mooie locatie! Groetjes van ons.