Dag 8: Trouwdag maar helaas veel regen

9 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag vierden wij onze 6e trouwdag (iedereen bedankt voor de felicitaties op diverse manieren, erg leuk) en we hadden aardig wat plannen deze dag, maar dit liep helaas wat anders dan gepland allemaal.

Vanochtend starten we traditiegetrouw inmiddels met een ontbijtje om vervolgens de metro voor een korte rit richting de St. Paul's Cathedral. Het regende lichtjes maar dit viel allemaal wel mee. De rij was vergeleken met eerder deze week vrij kort en dus stonden we vrij snel binnen. Binnen mogen in principe geen foto's gemaakt worden maar het is Desiree toch gelukt om wat foto's te maken. We hebben een tijdje rondgelopen en dingen bekeken in deze mooie en grote kathedraal en uiteindelijk het bezoek afgesloten met een bezoek in de shop. Hierna gingen we weer naar buiten waar het iets harder was gaan regenen. Buiten was het voor de St. Paul's heel druk waarop Ben de standaard zin riep (die hij overal roept waar het druk is) is er hier geevacueerd ofzo. In dit geval bleek dit inderdaad het geval, een bedrijf naast de St.Paul's ontruimd, waarom weten we niet.

We liepen hierna richting het metrostation om de onbemande metro richting het zuiden van de stad te pakken. We hadden namelijk vandaag het plan om in Greenwich wat dingen te bezoeken maar toen we een tijd later de metro weer uitstapten was het helaas nog harder gaan regenen. Vlakbij het metrostation ligt de Cutty Sark, een oud en beroemd zeilschip in Engeland, in de de hoop dat het weer beter zou worden hebben we deze in de tussentijd bezocht en hier wat foto's gemaakt,

Toen we weer buiten stonden was het weer helaas niet beter geworden en kwamen we tot de conclusie dat het weinig nut had om nog verder te gaan in Greenwich aangezien we hier een aardig stuk moesten lopen en daar zeker zeiknat zouden worden. We besloten daarom om, na een lunch bij de Starbucks, weer even terug te gaan naar het hotel. We zouden ook terug gaan met de boot van Greenwich naar de stad maar door de regen had dit helaas ook weinig zin, wellicht gaan we in de komende dagen nog varen.

Na een pit stop in het hotel zijn we in de middag nog naar een groot overdekt winkelcentrum in het westen van de stad geweest waar het in ieder geval droog was.

Aan het begin van de avond hadden we een diner bij de Tower Bridge, ter ere van onze trouwdag en daarna hebben we nog een rondje gelopen bij de Tower en de Tower Bridge om vervolgens terug te gaan naar het hotel waar we nu een rustig avondje hebben.

Helaas is deze dag letterlijk een beetje in het water gevallen, maar het was pas de eerste dag dus we mogen niet klagen, Morgen lijkt het weer beter te worden en kunnen we hopelijk weer veel dingen bezoeken en bekijken.

Vanuit London, een fijne donderdagavond!

St. Paul's Cathedral St. Paul's Cathedral St. Paul's Cathedral St. Paul's Cathedral Cutty Sark Cutty Sark Cutty Sark Tower Bridge

1. Johan en Willy:
    9 augustus 2018
    Hoi, jammer dat de dag een beetje in het water is gevallen en ook nog zonder jassen! Maar hopelijk hebben de felicitaties jullie dag toch een beetje "zonnig" gemaakt. Een fijne avond nog en hopen op beter weer!
    Hier lijkt het herfst met regen en storm maar goed voor de natuur! Groetjes van ons!