Dag 5: Warm, Wimbledon en Mamma Mia (again)

6 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag onze 4e volledige dag in London begon weer met ontbijtje om daarna de metro te pakken richting St.Paul's Cathedral. Deze wilden we vandaag als eerste gaan bekijken maar hier stond een behoorlijk lange rij voor de security check en deze stond grotendeels in de zon. Omdat het vanochtend al gelijk warm was, sloegen we deze dus over en doen we deze later van de week nog wel, als de temperaturen hier fors gedaald zullen zijn. Overigens zijn er bij alle stadions, theaters, attracties enz. security checks, dit is veel strenger als de laatste keer dat we hier waren.

Na een paar foto's van de buitenkant stapten we de metro weer in voor een lange rit richting Wimbledon om daar naar het museum en tennisstadion te gaan kijken. Vanaf het metrostation moesten we nog een aardig stuk lopen naar Wimbledon, al bleek dit onnodig want de bus stopte er voor de deur (dus dat deden we de terugweg). Bij Wimbledon hebben we door het museum gelopen en foto's gemaakt. Hierna hebben we een kleine tour gehad richting het centre court, het belangrijkste stadion van Wimbledon. Dit was erg interessant en leuk om eens te zien en in het echt lijkt dit toch kleiner als op televisie. We hebben even op de tribune gezeten en kregen uitleg van iemand van het museum. Na een paar foto's gingen we het stadion weer uit en terug richting de bus en daarmee naar het metrostation.

Met de metro gingen we weer terug richting de stad maar tussendoor maakten we even een stop bij Chelsea. We konden zo gelijk even kijken waar we morgen (als we naar de wedstrijd van Chelsea gaan) naar toe moeten en kon Ben ook een shirt kopen om morgen geheel in stijl naar de wedstrijd te gaan. Na dit te hebben gedaan en een lunch bij de Starbucks zijn we teruggegaan naar het hotel om even een tussenstop te maken. Inmiddels was het buiten 32 graden dus was het wel even lekker om op de hotelkamer te zijn.

Aan het eind van de middag vertrokken we weer uit het hotel naar de stad want we gingen naar de bioscoop om Mamma Mia 2 te gaan kijken. Deze hadden we al gezien in Gouda en Amsterdam maar het was ook leuk om deze in London te zien in de bioscoop. De bioscoop in London is toch wel iets anders dan bij ons, de zaal is veel kleiner maar de stoelen veel luxer. Deze kan je namelijk helemaal zelf instellen en je kan zelfs helemaal languit gaan liggen in de stoel. De film was weer erg goed (maar dat wisten we al) en we hadden een gezellig avond. Na de film hebben we nog even wat gegeten om daarna naar ons hotel te gaan waar we nu weer rustig op onze kamer zitten.

Morgen weer een nieuwe dat en de laatste hete dag, als het goed is gaat het hier morgenmiddag afkoelen wat erg prettig zou zijn. We hebben niet veel last van de warmte maar iets minder warm zou niet vervelend zijn,

Vanuit London nog een fijne maandagavond!

IMG_2364 20180806_102117 IMG_2382 IMG_2395 IMG_2402 IMG_2411 IMG_2420 IMG_2409 20180806_13305020180806_170913