Dag 6: Trouwdag papa en mama
9 augustus 2025 - Sellingerbeetse, Nederland
Vandaag sliepen we allebei een beetje uit. Het was vandaag ook een hele speciale dag want het was de trouwdag van papa en mama, want die zijn vandaag 13 jaar getrouw. De meeste jaren hiervan waren wij er niet bij maar nu vieren wij dit natuurlijk gezellig mee. Het eerste wat we dus gelijk deden was papa en mama feliciteren. Daarna hebben we nog even lekker bij papa en mama gelegen en toen was het tijd om uit bed te gaan. Na ons te hebben aangekleed en te hebben ontbeten was het tijd om op pad te gaan.
Ik (Chiara) mocht vandaag kiezen wat we nog echt een keer zouden doen. Omdat het zo leuk was bij de hunebedden afgelopen week koos ik er voor om hier naar toe te gaan. We gingen lekker vroeg zodat we lekker veel tijd hadden bij de stenen. We reden nu een hele andere route als de vorige keer en reden nu door het bos en heel veel kleine dorpjes en langs allemaal boerderijen, er was dus genoeg te zien voor ons. Na een half uurtje waren we in Borger en bij het hunebedcentrum. Het was heel rustig want er was helemaal niemand en we konden dus rustig rond lopen hier en alles goed zien. We liepen toen richting en door het bos en kwamen bij de allergrootste hunebedden. Ik vond het heel leuk om hier te kijken, te lopen en rond te rennen, ook Yanick vond dit erg leuk. Omdat het zo vroeg was, was helaas het café nog dicht en konden we geen bakkie koffie met een gebakje doen, dat was wel jammer. Ons fruitje deden we daarom buiten bij het hune bed. Hierna hebben we nog even rondgelopen en nog gekeken bij andere stenen, want ik (Chiara) vind stenen heel interessant.
Omdat we nu hier eerder weg gingen hadden papa en mama ondertussen al iets anders verzonnen voor ons. We reden nu richting het centrum van Borger. Hier zit een gebouw dat heet Hunebedcity. Hier zitten allemaal winkels, restaurants maar ook een speelgrot. Hier kon je met van alles spelen, met glijbanen, klimtoestellen en blokken om te bouwen. Heel leuk voor ons allebei, we gingen dan ook gelijk spelen. Hier was ook helemaal een hunebed nagebouwd, en hier mochten we wel op klimmen en klauteren en dat deden we dan ook zeker. Ook gingen we van de glijbaan en dat ging heel hard. Ik (Chiara) ging van boven af aan en Yanick vanaf halverwege. Helaas moesten we na een tijdje weer gaan, we zijn toen langs de winkels gegaan en kregen we allebei nog een mooi boek.
Omdat we geen bakkie koffie konden doen en het toch feest was, en we er op de terugweg ook nog langskwamen, zijn we gaan eten bij de gele M, heel leuk! We kregen allebei een happy meal met een speeltje en een boekje en we hebben natuurlijk lekker gegeten. Daarna was het toch echt tijd om terug naar het huisje te gaan en daar ging Yanick gelijk zijn bedje in. Chiara ging ook even rustig aan doen want die was ook best wel moe.
Na het slaapje van Yanick hadden papa en mama weer iets leuks bedankt, we zouden namelijk een kabouter pad gaan doen. We moesten vanaf het huisje iets meer dan 5 minuten lopen en toen waren we bij het restaurant waar dit zou starten. We kregen allebei een tasje met daarin wat spulletjes en een kaboutermuts. Ik (Chiara) deed die gelijk op, maar Yanick vindt dit nog niet zo leuk en deed hem meestal af. Daarom deed papa hem maar op. We starten bij de eerste kabouter en gingen toen op zoek naar alle kabouters. Onderweg waren er ook allemaal opdrachtjes die we zoveel mogelijk hebben gedaan. Ook waren er veel dingetjes van de kabouters te zien en waren er geheime kastjes en deurtjes waar je in kon kijken. Chiara kon lekker door het bos rennen en Yanick liep ook of zat in de buggy. Omdat Yanick pas net kan lopen, iets dit nog wat lastig voor hem maar hij deed het al heel goed. Na een tijd hadden we alle kabouters gevonden en was het tijd om terug te gaan naar het huisje.
In het huisje konden we even fruit eten en rustig aan doen want we werden allebei wel een beetje moe. Maar we gingen nog 1 ding doen op deze feestdag, namelijk uit eten. En het was heel handig want het restaurant zat op ons park en ook nog vlak naast ons huisje dus we hoefden echt maar minder dan een minuut te lopen en we waren er al, heel handig voor onze vermoeide voetjes. Bij het restaurant hebben we heel lekker gegeten, wij hadden allebei een kindermenu en papa en mama hadden mixed-grill en saté en die vonden het ook heel lekker. Ondertussen konden wij ook spelen want er stond een speelkeuken en allemaal speelgoed in het restaurant, en ook nog naast onze tafel. Aan het eind had ik (Chiara) ook nog een kinderijsje en Yanick at slagroom mee en mochten we van de aardige meneer van het restaurant ook nog een cadeautje uitkiezen uit een hele grote bak, heel leuk!
Hierna was de dag echt voorbij en waren wij allebei heel moe en in het huisje ging Yanick snel naar bed en Chiara niet heel veel later en allebei sliepen we meteen.
Morgen is onze laatste dag alweer hier helaas en gaan we ongetwijfeld weer leuke dingen doen.
Groetjes van Chiara en Yanick uit Sellingen (en ook van papa en mama natuurlijk)







































Ook het kabouterpad ziet er leuk uit, handig zo vlakbij! Je hebt deze vakantie héél veel kinnen oefenen met lopen, Yanick, bezig goed!👍
Weer lekker veel, vrolijke en gezellige foto's. Fijne laatste dag, geniet er met z'n viertjes van.
Groeten en knuffel voor jullie van ons😘