Dag 11: Terugreis naar huis

16 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag begon onze dag wat vroeger omdat we begonnen aan de terugreis naar huis. De koffers hadden we grotendeels gisteren al ingepakt dus daar waren we snel mee klaar om de laatste dingen in te doen. We checkten uit bij het hotel en liepen naar metrostation Aldgate. Hier begonnen veel van onze dagen en vandaag ook de laatste richting treinstation Kings Cross St. Pancras.

Na een korte rit met de metro kwamen we aan bij het treinstation waar het iets anders ging als eerder. Normaal kun je gelijk doorlopen, inchecken en daarna de veiligheidscontroles maar nu ging dit per trein en moesten we wachten tot dat de trein naar Parijs was ingecheckt. Daarna de bekende controles en vervolgens waren we achter de douane waar we wat konden eten, want dat hadden we nog niet gedaan. Na een tijdje kwam er op het scherm dat we konden instappen en een klein half uurtje later vertrok de trein en verlieten we het mooie London.

Na nog een stop in Engeland reden we de kanaaltunnel in en voor ons gevoel heel snel waren we daar ook weer uit en na een laatste stop in Lille reden we binnen 2 uur Brussel binnen. De trein vertrok iets te laat maar kwam vroeger aan in Brussel, voor ons gevoel reeds hij namelijk ook behoorlijk hard (nog harder dan hij normaal al doet).

Na 3 kwartier zaten we in de trein richting Breda waar we zo'n anderhalf uur later aan kwamen en we werden opgewacht Wil en na nog een paar uurtjes in Ulvenhout reden we met onze eigen auto terug naar ons eigen huis in Waddinxveen.

Op de heenreis hadden we een kleine vertraging met de Eurostar maar verder ging het reizen prima en hebben we vlekkeloze reizen gehad erg fijn!

Inmiddels zijn we al weer een paar dagen thuis en kunnen we terug op zeer geslaagde dagen en hebben we ons uitstekend vermaakt en hele leuke dingen gedaan met musicals, voetbalstadions en voetbalwedstrijd, een paleis, vele musea en andere bezienswaardigheden en een wederom perfect hotel op een uitstekende locatie.

De dag nadat wij thuis waren werd er helaas weer geprobeerd een aanslag te plegen in London, wij hebben hier ook meermalen gelopen maar wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld waar dan ook in London, beter gezegd wij hebben hier geen moment aan gedacht, En er gebeurt ook van alles in London, veel meer dan in Nederland bekend wordt. Ten tijde van ons verblijf werd een metrostation ontruimd vanwege brand, een ander vanwege een verdacht pakketje, werd er een grote aanslag verijdeld in Oxford Street enz. Dit is in Engeland allemaal breaking news maar valt achteraf (gelukkig) allemaal wel mee, bovendien is alles in London zwaar en goed beveiligd, kortom wij voelden er ons prima veilig.

We kunnen terugkijken op een super vakantie en hebben ook veel souvenirs en boeken meegenomen waardoor we de komende tijd er ook naar kunnen blijven terugkijken en we kunnen een foto album gaan maken met de zeer vele en mooie foto's die we gemaakt hebben.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, we vonden het erg leuk dat iedereen mee leefde en vonden het erg leuk om dit te lezen.

Voor de laatste keer, nu vanuit Waddinxveen, fijne avond!

Souvenirs Souvenirs Souvenirs Souvenirs Souvenirs Souvenirs Souvenirs Souvenirs Souvenirs

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Johan en Willy:
    16 augustus 2018
    Hoi, wij hebben ook ontzettend genoten van jullie reislog en de foto's maar ik ben heel blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn!
    Nog lekker een paar dagen genieten van jullie vakantie thuis! Groetjes van ons!
  2. Ron & Corry:
    17 augustus 2018
    Fijn dat jullie terug kijken op zo'n geweldige tijd in Londen! Wij hebben genoten van alle verhalen en foto's. Fijn dat we zo veel met jullie mee konden beleven. Als je het hoort, wat er daar gebeurd, zijn we extra blij dat jullie weer veilig thuis zijn, maar gelukkig voelden jullie je daar veilig. Met al die souvenirs en de vele foto's is het goed nagenieten! Fijn weekend! Geniet nog even van de rust. Groetjes van ons.