Dag 9: Hop on Hop Off en The Phantom

10 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Na alle ongerustheid bij onze "fans" hierbij het verhaal van gisteren. Wij waren gisteravond erg laat terug in het hotel waardoor we gisteren er niet meer aan toe kwamen.

Gisterochtend startte uiteraard met het traditionele ontbijtje en daarna de metro in op weg naar Westminster. We hadden op de planning om eerst naar Westminster Abbey te gaan maar dat hadden meer mensen met ons in de planning, beter gezegd heel veel meer mensen. De rij was namelijk enorm lang en dat net na openingstijd. Wij hadden van te voren gezegd dat we absoluut nergens een hele lange tijd in de rij zouden gaan staan en dus besloten we de Abbey helaas over te slaan, gelukkig waren we er 3 jaar geleden al wel geweest. De volgende halte waren nu de Churchill War Rooms, maar de mensen die niet in de rij stonden bij de Abbey stonden hier en hier gaan ook maar mondjesmaat mensen naar binnen, of te wel ook deze van de planning.

Wij zijn toen naar een bushalte gegaan om de Hop on Hop off tour door London te gaan doen. Je gaat dan met een bus door heel London, langs alle hoogtepunten en je kan er af waar je maar wil, ideaal en je ziet alles wat je maar wil zien. En je zit lekker in de bus, dat is ook wel lekker voor de beentjes die al heel veel kilometers gemaakt hebben. We starten de tour bij Downing Street en reden vervolgens richting Trafalgar Square om daarna de wijk Kensington in te gaan langs musea, Royal Albert Hall en Harrods en diverse parken.Wij zaten eerst lekker buiten maar al snel begon het langzaam en daarna hard te regenen zodat we onder de overkapping zijn gaan zitten.

We kwamen vervolgens nog langs diverse theaters, St. Paul's en diverse andere gebouwen voordat we vlakbij ons hotel van de bus afstapten. De bus reeds inmiddels ook amper meer en stond meer stil want mensen pakken hier snel de auto als het regent. Heel onverstandig want dat heeft in het centrum echt totaal geen nut, je staat meer stil dan dat je rijdt.

Terug in het hotel was het ook gedaan met de lichte regen en begon het te stortregenen en veel te onweren, We besloten daarom ook maar om even in het hotel te blijven en pas weer verder te gaan toen het droog was.

We zijn hierna naar Piccadilly Circus geweest, hebben her en der nog wat foto's gemaakt en nog wat souvenirs ingeslagen voordat we terug gingen naar het hotel om ons op te maken voor de avond.

Op de weg naar het hotel was het weer beginnen te stort regenen en regende we ook aardig nat. 's-Avonds gingen we naar wat te hebben gegeten naar het theater om naar The Phantom of the Opera te gaan kijken. We hadden deze al 2 keer gezien in London maar ook nu was het weer erg mooi en leuk. We zaten bovenin het theater met weinig beenruimte maar het zicht was (door dat we op de eerste rij zaten) helemaal super. Al met al een erg leuke en gezellig avond,

Hop on Hop off Hop on Hop off Hop on Hop off Hop on Hop off Hop on Hop off Hop on Hop off Hop on Hop off Hop on Hop off 1018-1511189739-productionimage3nov2017 Phantom-of-The-Opera-10572