Dag 6: Stadion en voetbalwedstrijd

7 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag startte de dag weer op tijd want we hadden thuis al kaartjes geboekt voor een stadion tour in London Stadium, het voormalige Olympische stadion van London. Na een ontbijt vertrokken we met de DLR (de onbemande metro van London, zie ook het door Desiree gemaakt filmpje voorin de trein) naar het noorden van Londen. Hier staat het London Stadium waar we de stadion tour hadden.

We waren ruim op tijd en gingen onder leiding van een gids met een kleine groep het stadion in. De gids wist bijzonder veel van het stadion en van de club West Ham United, welke nu in het stadion voetbalt. We starten in de duurste skybox waar je voor 700 tot 900 pond per wedstrijd deze kan bekijken, het eten en drinken is dan wel weer inbegrepen. Hierna gingen we naar buiten en konden we het stadion zien en werd ons van alles vertelt over het stadion en de club en konden we bovendien veel foto's maken. Het stadion werd nu omgebouwd van atletiekstadion (wat hier ook wordt gehouden) naar voetbalstadion voordat volgende week weer de eerste thuiswedstrijd is. Hierna gingen we verder naar de kleedkamer, de indooratletiekbaan en de persruimte. Na bijna anderhalf uur zat de tour erop en zijn we ook nog even naar de shop geweest uiteraard.

Na het stadion gingen we verder naar The Orbit, welke naast het stadion staat. Dit is een uitzichttoren, gebouwd voor de Olympische spelen in 2012. Nu is dit een toren waar je bovenin een mooi uitzicht hebt over London. Vandaag was het heel helder dus konden we ver kijken en ook weer veel foto's maken. Hierna zijn we weer naar beneden gegaan en terug gelopen naar de metro en na een korte lunch terug naar ons hotel gegaan. Dit vooral omdat het inmiddels heel heet was geworden, ondanks dat het wel wat bewolkt raakte. 's Middags hebben we ook nog een korte rondje gedaan in de omgeving van het hotel, toen het al wat begon te regenen.

's Avonds hadden we kaarten voor de wedstrijd van Chelsea tegen Olympique Lyon. Na wat te hebben gegeten namen we de metro richting Chelsea die naarmate het stadion vorderde ook steeds drukker werd. Bij het uitstappen was er een speciale uitgang van het metrostation waar je bijna gelijk bij het stadion was. Bij het stadion waren alle wegen afgesloten en was alles heel goed geregeld en heel rustig ondanks de drukte. We kochten een programmaboek en een sjaal welke speciaal voor de wedstrijd gemaakt was, scande onze kaartjes bij de ingang en waren binnen in het stadion. Hier was een grote ruimte onder de tribunes waar je eten en drinken kon kopen.

We waren mooi op tijd in het stadion en konden dus de warming up e.d. goed zien. Ondanks dat het een oefenwedstrijd was, was het een heel spektakel en was er een geweldige sfeer op de tribune. Onze kant was zo goed als vol, de rest van het stadion was dat zeker niet. In de wedstrijd gebeurde niet heel veel en deze eindigde dan ook in 0-0. Helaas geen doelpunten maar wel heel gaaf om dit een keer gezien te hebben. Desiree heeft voor en tijden de wedstrijd ook diverse filmpjes gemaakt als een ware cameravrouw en deze kun je ook op de site bekijken.

Hierna gingen we terug naar ons hotel, waar het onderweg (en ook al tijdens de wedstrijd) was gaan regenen en konden we terug kijken op een zeer geslaagde en leuke dag.

In Nederland is het al woensdag, hier nog even dinsdag. Voor nu een fijne nacht vanuit London.

20180807_112212 IMG_2428 IMG_2457 IMG_2495 IMG_2520 IMG_2524 IMG_2542  IMG_2558 IMG_2566 Chelsea - Olympique Lyon Chelsea - Olympique Lyon Chelsea - Olympique Lyon Chelsea - Olympique Lyon Chelsea - Olympique Lyon Chelsea - Olympique Lyon Chelsea - Olympique Lyon

1. Johan en Willy:
    9 augustus 2018
    Hoi Ben en Dees, ons internet heeft vanaf woensdagmorgen plat gelegen dus vandaar nu pas een reactie. De foto's en het verslag zien er weer heel leuk uit alleen mis ik wel Ben in zijn Chelsea shirt. Nog heel veel plezier daar! Groetjes van ons!