Dag 4: Opnieuw naar Disney met Mickey en Minnie!

8 mei 2024 - Marne-la-Vallée, Frankrijk

Hoi allemaal,

Inmiddels alweer dag 4 van onze vakantie in Disney. We zijn over de helft! Wat gaat het toch snel!
Vanmorgen had ik weer zo'n zin om naar het park te gaan dat ik om 05.13 uur al bij papa en mama bij het bed stond. Zowel papa, mama als Yanick sliepen nog. Ik ben uiteindelijk bij papa en mama in bed gekropen. Dat was heel knus. Papa kon nog even verder slapen en ik sliep tussen mama en het bedje van Yanick in. Ook ik ben uiteindelijk toch nog even in slaap gevallen.
Rond 06.00 uur zijn we dan ook uit bed gegaan voor het douchen en aankleden. Vandaag had ik weer bij mooie blauwe prinsessenjurk aan. Ik zou als een echte Minnie Prinses naar Disney gaan. De oren mochten uiteraard niet ontbreken. Mama had ook mijn haar vandaag weer zo mooi gedaan dat de oren er weer goed in bleven zitten. Yanick had zijn 'gewone' kleren aan, maar kreeg een mooie Mickey slab om. Op deze manier was hij ook echt in stijl van Disney.

Nadat we allemaal gegeten hadden (ook vandaag weer op z'n Frans met croissants en voor papa en mama broodjes met chocolade erin - iets met pain au chocolat) hebben we alles ingepakt en zijn we weer op pad gegaan. De tocht naar het park is echt heel kort, namelijk maar 11 minuten. Bij de ingang mocht ik weer kiezen bij welk poortje we naar binnen gingen. Helaas was het bij Minnie erg druk, dus heb ik uiteindelijk maar gekozen voor Mickey - die is ook leuk!

Na weer de hele wandel naar de ingang met de gebruikelijke tassencontrole konden we weer het park in. Vandaag stonden Mickey en Minnie bij de ingang dus ik was weer heeeeel blij! Ik heb dan ook weer echt naar ze gezwaaid en volgens mij zwaaiden ze ook naar mij terug!

We zijn weer naar onze vaste start geweest, daar zitten veel attracties die ik leuk vind, dus dat is gelijk heel veel om te doen.
Als eerste zijn mama en ik in 'Dumbo, het vliegende olifantje geweest'. Dit is een grote draaimolen die ook echt de lucht in gaat en zoals de naam doet vermoeden zit je in een karretje wat een Dumbo het olifantje is. Normaal staat hier een hele lange wachtrij, maar papa en mama waren zo slim om hier vandaag als eerste heen te gaan, zo kon ik er dan ook gelijk in. Ik wilde heel graag een roze olifantje, maar we kregen uiteindelijk een oranje. Dat vind ik ook goed. Ik moest wel mijn Minnie oren af doen, want wellicht zouden deze af kunnen gaan. Mama heeft de oren goed bewaard en gelukkig kon ik deze na de rit dus weer op. De rit zelf was erg leuk. We gingen best hard. Het olifantje ging niet megahoog, maar dat vond ik dan ook niet erg. Het ging snel voorbij en eigenlijk wilde ik nog wel een keertje, maar de rij was alweer zo lang dat dat niet lukt.
Vervolgens ben ik weer in de carrousel geweest met mama, in 'it's a small world' met papa en de leukste van allemaal de theekopjes. Hier ben ik twee keer in geweest. Ik wilde er na de tweede keer niet uit. Maar ik vond dat andere kindjes ook mochten, dus uiteindelijk ben ik er toch uit gegaan. Ik heb papa en mama gevraagd om er morgen weer in te gaan!
Ondertussen was Yanick alweer lekker gaan slapen. Helaas mag hij nog nergens in, dus kijkt hij vanuit zijn wandelwagen naar alles wat ik allemaal doe. Papa, mama en ik vinden het heel knap van Yanick dat hij steeds in slaap kan vallen.

We zijn verder het park in gegaan en er was een leuke attractie met auto's. Hier zouden papa en ik in gaan, maar helaas was er toen al een wachtrij van ruim 30 minuten. Dat is erg lang wachten en ook zonde van de tijd. Dit gaan wij morgen als eerste proberen. Hopelijk lukt dit net zoals het vandaag lukte met het vliegende olifantje.
We zijn toen verder gaan lopen en ik ben met papa in een hele hoge boom geweest. Hier kon je helemaal naar de top van de boom lopen en zag je het hele park. Wij konden dan ook goed zien waar mama en Yanick stonden, alleen zagen zij ons niet. Ook dit was zo leuk dat ik het nog een keertje wilde doen. Maar toen was de show al bijna begonnen dus hebben we er voor gekozen om weer naar de show te gaan! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Volgens mij vindt Yanick het stiekem ook erg leuk, want die is heel erg aan het bewegen met zijn beentjes als we staan te kijken. Ik denk dat hij stiekem aan het dansen is.

Na de show, die weer heel erg gaaf was, hebben we nog een ronde gelopen. Toen we door een bepaald deel van het park liepen, zagen we ineens Goofy lopen. Ik vond dit best wel eng. Die is namelijk heeeeeeeel groot. Wel maakte hij een buiging voor mij, omdat hij zag dat ik een echte prinses was. Papa en mama vroegen of ik met hem op de foto wilde, maar dat durfde ik toch niet. Ik heb uiteindelijk wel nog naar hem gezwaaid.
Iets verder op stonden Knabbel en Babbel. Ook hier durfde ik niet mee op de foto. Wel heb ik even naar hen staan kijken en zwaaien.

Toen zijn we lekker naar de auto gegaan. Yanick, de kleine slaapkop, was ondertussen alweer in slaap gevallen. Eenmaal in het huisje hebben we gegeten en ben ik ook lekker naar bedje gegaan.

Na onze slaapjes zijn we weer naar Disney gegaan. We zijn als eerste naar een hele grote winkel gegaan. Hier heb ik een hele mooie Minnie knuffel gekregen. Ik mocht deze helemaal zelf uitzoeken. Ik kon uit vele knuffels kiezen, maar koos uiteindelijk toch echt voor Minnie. Yanick had eerder deze week al een hele mooie knuffel van Mickey gehad.
Ook kreeg ik een hele grote ballon van Minnie. Deze hebben we aan de wandelwagen gehangen. Ik weet niet zeker of Yanick dit leuk vond, want hij zat er steeds maar naar te kijken. Ook papa vond de ballon uiteindelijk niet zo handig vanwege de wind. De ballon waaide steeds in zijn ogen. De ballon is toen even verhuisd naar de bak onder de wandelwagen.
We hebben gegeten en zijn toen het park zelf weer in gegaan. Hier gingen wij naar de parade kijken. Hier moesten we even op wachten. We hadden uiteindelijk een hele mooie plek gevonden waar ik alles goed kon zien. Papa heeft mij opgetild, zodat ik het nog beter kon zien. Mama heeft het Yanick samen de foto's gemaakt en wij denken dat deze wel goed gelukt zijn. Er kwamen wagens langs met Mickey en Minnie, Donald en Katrien erop, maar ook met allemaal prinsessen! Wat een mooie jurken hadden die zeg! Ook kwam Nemo (voor de kenners van de film Finding Nemo) met een hele grote wagen langs. Zo gaaf!
Na de parade was het echt tijd om naar de auto te gaan en om naar het huisje te gaan.
In het huisje kreeg Yanick de fles en kon hij lekker naar bedje. Ook ik was erg moe...
Inmiddels lig ik in mijn bedje met mijn nieuwe knuffel naast mij. Ook de grote ballon staat/ hangt op mijn kamer en ik droom van alles wat ik heb gezien en dan vooral de parade.... die vond ik toch wel het mooiste van vandaag!

Morgen de laatste dag in het park. Wij hebben er nu al zin in!

Liefs Chiara en Yanick en papa en mama

IMG_8994 IMG_8992 DSC_0117 (1)

IMG_6573 IMG_6596  IMG_9019

IMG_6615 (1) IMG_9024 IMG_6615 IMG_6613

IMG_9032  IMG_9028 IMG_6628  IMG_6634 (1)  IMG_9073

DSC_0206 IMG_9045 IMG_9030DSC_0217 DSC_0231 DSC_0216DSC_0277 DSC_0270 DSC_0267 DSC_0262 DSC_0249 IMG_6727

1. Opa en Oma:
    8 mei 2024
    Hoi schatten, wat hebben jullie vandaag weer een leuke dag gehad, lekker vroeg begonnen ook😄 Heel fijn dat Yanick zo goed kan slapen in zijn wandelwagen. En hij kan goed naar jou kijken wat jij allemaal doet en wat is het genieten van jullie verhalen, foto's en videos! Het gaat inderdaad heel snel maar je bent al in veel leuke dingen geweest met papa en mama. Ik snap het best dat je Goofy en Knabbel en Babbel een beetje eng vindt want die zijn best groot. Leuk dat je weer je prinsenjurk aan had en natuurlijk met je oren in je mooie gevlochten haar, die mama die kan dat zo goed! Wat zul jij lekker slapen met Minnie en misschien ( ik hoop het voor papa en mama😉) langer dan 05.13 uur! Morgen nog een hele fijne dag gewenst en lukt het om nog in de leuke dingen te gaan waar je nog in wilt. Een hele dikke knuffel van Opa en oma 🥰 en de groetjes aan papa en mama😘
  2. Ron & Corry:
    9 mei 2024
    Wat hadden jullie weer een leuke dag, SUPER!! Wat een slimme mama en papa heb jij, Chiara, die heel goed uitzoeken wat jullie gaan doen 👍 Wat zijn het weer leuke foto's. We kunnen goed zien dat jullie het allemaal geweldig vinden en ook Yanick geniet. Wat een leuke ballon, Chiara. Daar is oom Ron vast jaloers op, die wil hij ook wel.🤣 Nog 1 dag lekker genieten. Zijn jullie vast al mee bezig, veel plezier en lekker zwaaien naar al die leuke Disney figuren! Groetjes van ons.😘

Jouw reactie