Dag 2: Nu echt naar Disney!

6 mei 2024 - Marne-la-Vallée, Frankrijk

Hoi allemaal, de eerste nacht in ons huisje zit erop! We hebben op zich allemaal prima geslapen. Ik heb lekker mijn mijn mega bed geslapen, Yanick lag heerlijk te slapen in zijn bedje en papa en mama moesten even wennen. Het bed is iets kleiner dan thuis ;)

Wel hebben we een nacht gehad met heel veel regen! We hadden al gezien dat het zou gaan regenen, maar het was echt heel veel. Zoals papa zei: het is een wonder dat het huisje er nog staat en niet weg gedreven is!

Nadat we vanmorgen allemaal rond 06.00 uur wakker waren en aangekleed hebben (zowel Yanick als ik hadden Mickey en Minnie kleding aan) hebben we ontbeten. Nadat we hadden gegeten zijn we ons klaar gaan maken voor onze bezoek aan Disney! Superleuk en best ook wel een beetje spannend. Gelukkig zaten we op maar 10 minuten afstand van het park. Het was dus maar een klein stukje rijden voor ons. Het was zo kort, dat we net lekker zaten en er toen alweer uit moesten. We moesten de auto parkeren op een heel groot parkeerterrein en we stonden lekker vooraan. Bij prinses Ariel konden we de auto parkeren. Vanaf daar hebben we een stukje moeten lopen naar de ingang. Gelukkig hadden papa en mama het plankje aan de wagen van Yanick gedaan, dus werd ook ik gereden naar de ingang.
Bij de ingang zag ik al heel veel Mickey's. Ik werd er dan ook heel erg blij van! Toen we eindelijk binnen waren zag mama gelijk Mickey en Minnie op een balkon staan. Ik heb daar uitbundig naar hen staan zwaaien! Zo leuk! Net binnen en ze gelijk al zien!

Ook zag ik gelijk het mooie kasteel! Wat is ie groot! En natuurlijk mooi roze! Er moesten natuurlijk de nodige foto's al gemaakt worden door papa en mama. Soms vond ik dat wat te lang duren, want ik wilde verder lopen!
Het gedeelte van het park waar we toen kwamen wat superleuk! Papa en ik gingen als eerste in 'It's a small world'. Hier had ik al een filmpje van gezien. Je moet in een bootje en dan ga je langs allemaal landen. Ondertussen wordt er een liedje gezongen. Papa bleef dit de hele dag horen, zo vaak werd het gezongen. Wat een mazzel hadden papa en ik ook nog; we zaten in een roze boot en helemaal vooraan. Beter konden we het niet zien/ krijgen. De wachttijd hier is normaal ook heel lang, maar ook nu zaten we nog voor de officiele starttijd al in het bootje. Terwijl papa en ik in het bootje zaten heeft mama met Yanick een stukje gelopen. Yanick is ondertussen in slaap gevallen, wat heel knap is, want overal hoor je muziek en mensen praten.

Na deze eerste attractie ben ik ook in de ronddraaiende kopjes geweest. De eerste keer met mama. Ook hier mazzel; een paarse met roze kopje. Deze draaien best wel hard rond, maar ik vond het superleuk! Nadat ik eruit was ben ik naar papa gerend en wilde ik ook gelijk nog een keertje. Dit hebben we dan ook gedaan. Helaas zaten we toen in een blauw kopje, maar het was zeker niet minder leuk.

Rond deze tijd begonnen ook de meet & greetz met de Disney figuren. We zijn als eerste naar Mickey gelopen. Mama en ik stonden in de rij, maar dit duurde wel erg lang. We moesten vanaf dat punt nog 90 minuten wachten! Dat vonden mama en ik te lang en ook zielig voor papa en Yanick, dus we zijn toen uit de rij gegaan. Wie weet lukt het op een van de andere dagen. In plaats daarvan ben ik in de carrousel geweest. Dit was ook erg leuk. Ik ben op het hoogte paard geweest. Deze gaat dan zelfs ook nog op -en neer. Mama was gelukkig wel in de buurt. Ook dit vond ik zo leuk dat ik met papa wilde, maar de rij was ondertussen heel lang geworden. Hier ga ik de komende dagen nog een keertje in.

We zijn toen een stukje gaan lopen. Yanick moest namelijk de fles. We hebben de fles gegeven op de plek waar ook de parade langs zou komen. Terwijl mama de fles gaf ben ik met papa een stukje gaan lopen.
De parade kwam toen uiteindelijk heel snel en wij stonden op de eerste rij. Ik heb alles heel goed kunnen zien. De wagens met de Disney figuren stonden letterlijk voor onze neus! Ik heb dan ook uitbundig gedanst en gezwaaid.

Na de parade hebben we nog een stukje gelopen door de Main Street en ik heb samen met Yanick leuke Mickey -en Minnie Mouse oren gekregen. Ik heb deze dan ook gelijk opgezet en eigenlijk niet meer af gedaan (behalve toen ik naar bed moest). Voor Yanick zijn ze nog een beetje te groot, maar die heeft papa dan ook op gehad.

Uiteindelijk zijn we daarna naar de auto gegaan. Yanick en ik moesten toen gewoon naar bedje toe in het huisje. Hier waren wij dan ook echt wel aan toe. We sliepen allebei gelijk toen we in ons bed lagen!

Na ons slaapje zijn we nog boodschappen gaan doen. Dit wilde we in een grote supermarkt doen, maar het parkeerterrein was alleen bereikbaar via zo'n hoogtepaal (geeft de maximaal hoogte van een auto aan). We hebben nu een hele mooie dakkoffer op de auto, dus dat ging niet passen. Papa en mama wilde het risico in ieder geval niet nemen. We zijn toen uiteindelijk naar de winkel op het park gegaan. Hier hebben we de boodschapjes gedaan en hebben we ook al wat leuke souvenirs gekocht.

In het huisje hebben we nog wat gespeeld, daarna gegeten en uiteindelijk moesten we ook naar bedje toe. Hier liggen wij nu heerlijk in te slapen!

Papa en mama gaan nu weer kijken wat we morgen gaan doen. We gaan morgen in ieder geval twee keer naar het park, zowel de ochtend als de middag! We zijn samen heel benieuwd wat we dan allemaal gaan doen! Wij hebben er in ieder geval weer zin in!

IMG_8860 DSC_0761 DSC_0767 DSC_0665  IMG_5980 IMG_5976 DSC_0750 DSC_0629 IMG_8842DSC_0744 DSC_0706 DSC_0650
DSC_0875DSC_0811DSC_0870DSC_0862DSC_0825 IMG_6297 IMG_8887  IMG_6289 IMG_6292

1. Opa en Oma:
    6 mei 2024
    Hoi schatten, heel fijn dat jullie goed hebben geslapen ondanks dat jullie bijna zijn weggespoeld. En zo'n bed als papa en mamma thuis hebben past niet in het huisje😄 Wat hebben jullie weer veel beleefd en gezien vandaag. Jullie zagen er heel leuk uit in jullie Mickey en minne kleren en met die mooie oren, ze staan papa ook heel leuk hoor! Oma geloofd best dat het een beetje spannend was want het is natuurlijk druk en dan met alle nieuwe dingen die je ziet en waar je in bent geweest, heel stoer hoor! Tja, papa en de dakkoffer🤣🤣 Papa en mama zullen vast wel weer leuke dingen voor morgen bedenken terwijl jullie heerlijk liggen te dromen van jullie leuke dag vandaag! We hebben weer heerlijk genoten van het verhaal en de superleuke foto's! Heel veel plezier morgen!! Een dikke knuffel van Opa en Oma🥰
  2. Ron & Corry:
    7 mei 2024
    Tjonge, jullie hebben al veel gezien en gedaan in Disney! Leuk die oren, staan je goed, Ben!😉 Tja, dat liedje hoorde ik ook nog dagenlang in mijn hoofd en nu ook weer als ik dit lees!😊 Knap hoor Chiara dat jij in die theekopjes durft! Oom Ron en ik genieten heel erg van jullie vrolijke verhalen en foto’s! Als ik dit lees, zijn jullie alweer in Disney, fijne dag! 😘

Jouw reactie