Dag 1: Vertrek vanuit Amsterdam

5 augustus 2019 - Noordzee, Nederland

Na te zijn ingepakt vertrokken we rond 12.00 uur richting station Waddinxveen Triangel en van daaruit via Gouda richting Amsterdam Centraal waar we rond kwart voor 2 aankwamen. We moesten toen nog een klein stukje lopen richting de Passenger Terminal, iets wat overigens 2 weken geleden zonder koffers een stuk prettiger was, al wisten we nu al vantevoren hoe we moesten lopen, ook erg fijn. Ook al hadden we het niet geweten dan hadden we het wel kunnen zien, het schip torent namelijk hoog boven de terminal uit.

Bij de terminal aangekomen konden we gelijk onze koffers inleveren die gelijk door gingen naar het schip en wij liepen door naar de incheckbalie. Hier was het drukker maar door het vele personeel ging dit heel vlot en binnen het half uur waren we dan ook ingecheckt.  Daarna was net door naar de controle zoals die ook is op het vliegveld maar ook dit ging vrij vlot en al snel konden we het schip op richting onze kamer, of hut zoals dat hier aan boord heet. Via 1 van de vele liften kwamen we op de 7e verdieping en waren we snel in onze hut. Onze hut is zeer luxueus met alles erop en eraan en een mooi groot balkon. Al vrij snel en veel sneller dan verwacht werden onze koffers gebracht door 1 van de vele zeer vriendelijke bemanningsleden.

Hierna was net wachten op het vertrek wat iets vertraagd werd, waardoor het schip wat achter ons lag, de Ms. Rotterdam eerder ging vertrekken en langs ons voer. Dit ging met veel kabaal. Eerst ging de scheepshoorn van de Rotterdam die daarna werd beantwoord door die van ons met nog meer kabaal, dit ging zo enige tijd heen en weer tot grote lol van de bemanning van beide schepen die elkaar bleven op stoken. Na dat de Rotterdam weg was vertrokken wij vrij snel daarna richting de zeesluis van IJmuiden waar we rond half 9 aankwamen en eigenlijk vrij vlot doorheen waren. Daarna ging de vaart erin en verlieten we vrij snel Nederland richting de Noordzee waar we eerst in noordelijke richting voeren. Tussen hadden wij nog even gegeten in 1 van de vele restaurants.

Wij gingen hierna naar een presentatie in het theater over Newcastle en Edinburgh waar we de komende dagen aanmeren. Hierna hebben nog een drankje gedaan in de bar en zijn we daarna naar onze hut gegaan en zat onze dag erop terwijl het schip rustig verder voer over de Noordzee.

Groetjes,

Dees en Ben

427F1FBF-F7C1-4E81-9301-52C63122D2D634632E0D-31DB-439F-A79C-ADB9F15AA19CF1B4563B-B5A6-4865-BD5D-8F8B6A09F017DCE0B470-852A-4084-A3C3-49B99EC6CA97EE203056-6980-43F7-AFF7-749AD53CCD5B