Dag 2: Op zee

5 augustus 2019 - Noordzee, Nederland

Vandaag hadden we een hele dag op zee. Na een voor Desiree prima nacht en voor Ben een iets mindere (moet altijd wennen, maar heeft dat ook bij een Van der Valk, dus niets schokkends) begon de dag met een ontbijtje. Vandaag zitten we de hele dag op zee en hoeven we dus niets en kunnen we heerlijk rustig aan doen en het schip verkennen.

Na het ontbijt zijn we diverse dekken rond gegaan en hebben we ook buiten op het benedendek en bovendek gelopen, ondanks dat er alleen maar water om ons heen was leverde dit mooie foto’s op. Uiteindelijk belandde we bij het Dutch cafe voor een goed bakkie koffie. Hierna zijn we even naar onze kamer gegaan om vervolgens weer een rondje te doen en een lunch te doen bij wederom het Dutch Cafe, gewoon een tosti en een broodje kroket. Tussendoor moesten we even langs de paspoortcontrole voor morgen, dit kon gewoon hier aan boord zodat dat morgen niet hoeft.

Na rustig over het schop te hebben gelopen, zowel buiten als binnen en daarna weer wat te hebben gegeten zitten we nu heerlijk rustig in het Crow’s nest op de 12e en bovenste verdieping van het schip. Inmiddels is het mooi helder en zonnig en kunnen we zometeeen de zon onder zien gaan. Vanmiddag was het even slecht met regen maar inmiddels is het dus heerlijk zonnig, helaas lijkt dat morgen niet het geval te zijn. Morgen komen we rond half 8 Engelse tijd aan in Newcastle, waar het schip eerst gedraaid zal worden om vervolgens rond 8 uur aan de kade te liggen.

Zoals jullie zien hebben we inmiddels internet, niet zo snel maar het werkt prima. Wel merken we dat de polarsteps app niet zo goed werkt, die schijnt ons overal neer te zetten behalve op de goede plek.

Vanaf de Nieuw Statendam, ergens op de Noordzee, een hele fijne avond.

Groetjes,

Dees en Ben

2E0A4195-D899-4DB2-800C-9C8DED438CBD1E3520C4-1FCB-4B6D-9671-4E956E6FEF63DF26D50C-977A-46F3-B990-1EAD079438F4E14C6AED-1B3B-44D4-9329-2B1BB29B3B776EBC3E45-32AC-4410-80DC-876B777056CA4CCC93D0-44FA-4F9B-B834-4A6DDE255881B45B30B3-04DC-4793-9487-F92E2093A66EC32DEECD-C66C-4592-958E-167D439B47AA

1. Johan en Willy:
    5 augustus 2019
    Hoi Ben en Dees, leuk om jullie verslag weer te lezen en van de foto's te genieten! Inderdaad zijn jullie volgens de app ergens in Noorwegen maar verder is het heel leuk om jullie berichtjes te lezen/zien. Een fijne avond en morgen zien jullie weer land en kunnen jullie gaan genieten van Newcastle. Een fijne avond nog en voor straks welterusten en hopelijk ook voor Ben een goede nachtrust! Groetjes Johan en Wil
  2. Jack:
    6 augustus 2019
    Hoi ome Ben en tante Desiree,
    Ik vind het reisverslag wat jullie schrijven heel leuk. Kijk uit dat jullie niet misselijk worden, dat kan op een boot. Stuurboord is rechts :)
    Groetjes, Jack
  3. Ron & Corry:
    6 augustus 2019
    Hoi Desiree en Ben, net al jullie verhalen gelezen, leuk! Lekker relaxed. Je ziet heel veel maar hoeft weinig anders te doen dan naar een restaurant te lopen voor je eten en bakkie koffie, echt vakantie! ! Hopelijk straks voor beiden een goede nachtrust. ☺ Fijne tijd in New Castle. Groetjes van ook een heerlijk vakantie houdende Ron en Corry