Dag 3: Weer naar Disney

7 mei 2024 - Marne-la-Vallée, Frankrijk

Hoi allemaal,

De dag begon vanmorgen al vrij vroeg. Ik was rond half zes wakker en ben toen naar de kamer van papa, mama en Yanick gelopen. Ik ben daar nog even in bed erbij gaan liggen, maar het bed is toch wel erg krap met z'n drietjes. Ik stelde toen voor om lekker te gaan spelen, maar dat vonden papa en mama toch een beetje te vroeg!
Na een kwartiertje werd ook Yanick wakker. Uiteindelijk zijn we er toen uit gegaan en zijn we gaan douchen en aankleden. Ik had weer een Minnie jurk aan. Uiteraard moest ik ook mijn Minnie oren op. Mama heeft ook vandaag mijn haar weer zo speciaal gedaan dat de Minnie oren de hele dag konden blijven zitten. Yanick had maar gewoon een dino t-shirt aan. Die heeft nog niet zoveel van Mickey.

Na het ontbijt met croissants hebben we de spullen ingepakt en zijn we weer naar Disney gegaan. Ook vandaag gingen wij weer naar binnen door het poortje van Minnie. Van papa en mama mag ik kiezen welk poortje, maar ik kies natuurlijk altijd voor Minnie. De andere waar je uit kan kiezen zijn Mickey, prinsessen en Winnie the Pooh. Die zijn echt lang niet zo leuk als Minnie! Ook vandaag konden we de auto weer parkeren bij prinses Ariel. Toen weer de lange wandel (voor papa en mama dan) naar de ingang.

Al snel na de ingang zag papa Winnie the Pooh staan. Hier kon je ook mee op de foto. Ik twijfelde of ik dat wilde. Die is natuurlijk niet zo leuk als Minnie. Mama en ik zijn nog wel in de rij gaan staan, maar ook hier duurde het weer zo lang! Er waren zelfs kinderen die een handtekening aan de beer vroegen.... Tja... dat duurde en duurde. Uiteindelijk vond ik de theekopjes, de boot en de draaimolen leuker dat we uit de rij zijn gedaan. Ik heb nog wel naar Winnie gezwaaid. Ondertussen was Yanick lekker in slaap gevallen in zijn wandelwagen. Weer heel knap van hem! We hebben Yanick dan ook lekker laten slapen en zijn verder gegaan.

Nadat we door de Main street naar het mooie roze kasteel liepen zijn we weer naar de leuke attracties geweest. Ik ben ook vandaag in de draaimolen geweest, dit keer met papa. Weer op het grootste paard. Ditmaal een groene. Daarna in 'It's a small world', maar nu met mama. Die was er gisteren niet in geweest, dus dat dit wilde wel met mama doen. Daarna mijn favoriet; weer de theekopjes. Deze vind ik zo leuk! Eerst met mama en toen met papa.

Vervolgens zijn we naar de Fronteerland gegaan. Daar kreeg Yanick de fles en heb ik met papa rond gelopen. Daar was een hele gave grote boom waar je in kon klimmen. Ik vond dit leuk om te zien, maar durfde er nog niet in. Morgen ga ik dit wel proberen. Ook heb ik daar een hele grote boot gezien. Helaas konden we daar niet in. Er was ook een leuke speeltuin, maar ook die was dicht. Hopelijk is die morgen wel open.

We zijn daarna weer naar de parade geweest. We zijn op een andere plek dan gisteren gaan staan en wat konden we het hier goed zien. Ik kon Mickey en Minnie bijna aanraken. Ook nu heb ik steeds gezwaaid en mee gedanst!

Toen de parade was afgelopen zijn we nog in een grote winkel geweest. Hier hadden ze heel veel Minnie en Mickey spullen. Zowel Yanick als ik hebben een heel mooi t-shirt gekregen. Daarna zijn we naar de auto gegaan en naar het huisje. Eerst even eten (voor mij) en slapen voor ons beiden. We vielen allebei vrijwel gelijk in slaap zeiden papa en mama.

Na ongeveer 2 uurtjes voor Yanick en anderhalf uur voor mij geslapen te hebben zijn we weer op pad gegaan.
Papa en mama hadden bedacht om naar de Disney Studio's te gaan. Mama was hier lang geleden ook geweest en daar zouden hele leuke beelden staan van allemaal films van Disney. Helaas hadden ze bij Disney besloten heel veel renovaties te doen. Heel veel beelden waren dus weg. Daarnaast was het er ook heel erg druk. Er wordt elke dag omgeroepen dat het vanaf 15.00 uur rustig is bij de Studio's. Das natuurlijk niet handig, want dan denken alle mensen dan gaan wij er wel heen. Nou, dat was vandaag dus ook! Dit was voor Yanick en mij niet zo leuk. We hebben een korte ronde gedaan en zijn toen naar Disney Village geweest. Hier is een mega winkel! Zo groot! Mickey, Minnie, Pluto, Katrien en Donald vliegen er zelfs in vliegtuigen door de winkel. Papa en mama zagen dat niet, maar ik wel! Ook hier hebben we wat leuke sourvenirs gekocht.
We hebben er ook gegeten. We hebben vandaag lekker patatjes op met een frikadel. Dat was erg lekker! Jammer voor Yanick, die kreeg toen we weer in het huisje waren pompoen. Maar gelukkig vond hij dat ook erg lekker!

We hebben nog even gespeeld en toen werd Yanick erg moe. Hij is ietsje eerder naar bed gegaan. Yanick heeft het heel goed gedaan vandaag en was heel erg gezellig. Ik heb hem dan ook alles laten zien en goed in de gaten gehouden of hij het kon zien en leuk vond. Dat vond Yanick dan ook weer leuk! Yanick kreeg zijn flesje en sliep eigenlijk gelijk! Ik heb toen nog met papa en mama gekeken naar de attracties en waar we morgen in willen gaan. We gaan namelijk morgen weeeeeeer naar Disney!
Ik heb er weer heel veel zin in!

Liefs Chiara, Yanick, papa en mama

IMG_8967 DSC_0883 DSC_0903 DSC_0892 DSC_0988

DSC_0917 DSC_0972  IMG_6310 DSC_0966 DSC_0932

DSC_0948 DSC_0981 DSC_0021 DSC_0032 DSC_0036 DSC_0025 IMG_8963 DSC_0088IMG_8967IMG_8973DSC_0112DSC_0113 DSC_0102 DSC_0097

1. Opa en Oma:
    7 mei 2024
    Hoi schatten, je moet je dag vroeg beginnen 😉 Wat hebben jullie weer veel gezien en in geweest! Ook heel fijn dat het mooi weer is! Heel goed van jou dat je Yanick alles aan wijst want die weet alles nog niet, wel heel fijn dat hij ondanks het lawaai lekker slaapt in zijn wandelwagen. Maar goed dat jij alles ziet wat papa en mama missen. Maar hoe leuk ze allemaal zijn blijft toch Minnie de leukste! Al die lange rijen zijn niet zo leuk maar gelukkig kon je weer in het roze kopje😄 Nu liggen Yanick en jij lekker te slapen en te dromen van jullie leuke dag en papa en mama vinden het niet erg als je iets langer dan half 6 slaapt! Heel veel plezier morgen met alle leuke dingen! Een hele dikke knuffel voor jou en Yanick en de groetjes voor papa en mama 🥰
  2. Ron & Corry:
    8 mei 2024
    Dat was weer een héél leuke dag!! Wat ben jij toch een lieve zus, Chiara, die Yanick alles aanwijst, goed hoor! Wauw die blauwe jurk is ook heel mooi! Wat konden jullie Mini en Mickey goed zien en wat groot. Ik ben heel benieuwd naar al die leuke Disney dingen die jullie gekocht hebben. Veel plezier weer vandaag met hopelijk weer dingen kunnen doen die gisteren niet lukten. Lieve groetjes voor jullie viertjes van ons😘

Jouw reactie