Dag 5: De laatste dag bij Mickey en Minnie

9 mei 2024 - Marne-la-Vallée, Frankrijk

Hoi allemaal,

Vandaag is het alweer de laatste dag in Disney. We bedoelen daarmee het park. Morgen gaan wij echt terug naar huis, maar dan gaan we het park ook niet meer in.
Afgelopen nacht was best wel onrustig. Ik was zelf om 01.15 uur wakker, omdat ik moest hoesten en het heel koud had. We hebben hier geen echt huisje en het koelde ineens heel snel af. Ik ben toen naar papa en mama gelopen, omdat ik bij hen in bed wilde komen liggen. Dat vonden ze geen goed idee op dit tijdstip. Uiteindelijk is mama met met mee gegaan en heeft een extra dekbed op mijn bed gelegd en is even bij mij in bed komen liggen, zodat ik het weer snel warm had.
Toen ik weer sliep begon Yanick was te spoken. Hij was steeds zijn speentje kwijt en was daardoor wat verdrietig in zijn slaap. Kortom papa en mama waren er maar druk mee. Dit zorgde er wel voor dat we uiteindelijk pas rond 06.30 uur uit bed gingen.
Net als alle andere ochtenden douchen, aankleden en ontbijten. Na het ontbijt de spullen pakken en dan op naar Disney. Papa en mama hadden ons al verteld dat het de laatste keer was, dus gingen we nu alle dingen doen die ik graag nog wilde doen. Yanick mocht het ook wel zeggen, maar die mocht helaas nog nergens in.

Nadat we de tassencontrole weer hadden gehad en het park binnen waren zijn we als eerste naar de olifantjes gegaan; de vliegende dan wel te verstaan. Deze vond ik gisteren zo leuk dat ik er weer in wilde. Ik wilde er graag met papa in, maar die houdt niet zo van die attracties waarbij je de lucht in gaat. Ik ben er dus weer met mama in geweest. Deze keer hadden we een geel olifantje. We gingen heel hoog! Superleuk! Ik had mijn knuffel Minnie meegenomen en die zat er dus ook bij ons in. Ook Minnie vond het erg leuk volgens mij.

Vervolgens zijn we gaan lopen naar het stoerste deel van het Park; 'Adventure Island'. Hier is alles wat met piraten te maken heeft. Je kan hier over stoere bruggen lopen. Ik vond dit erg leuk; eigenlijk vond ik de trappen er naar toe het leukst. Eerst heb ik dit met mama gedaan en daarna met papa. Met papa ging ik hierbij het allerhoogst.
Daarna ben ik met mama naar die ene hoge boom gegaan waar we weer helemaal naar de top gingen. We waren de enige twee mensen die de boom gingen bezoeken! Wij hadden dus alle rust en ruimte. We konden steeds goed naar papa en Yanick zwaaien die beneden stonden. Yanick was weer lekker aan het slapen tijdens ons bezoekje.
Na het bezoek aan de hoge boom door naar de draaimolen. Hier ben ik met papa in geweest. En uiteraard niet te missen; de theekopjes. Hier ben ik dan ook weer twee keer in geweest. Zo leuk!
We hebben daarna even pauze gehouden; Yanick kreeg de fles en ik had mijn fruitmomentje. Nadat we weer nieuwe energie hadden opgedaan zijn we door gegaan naar het kasteel van Doornroosje. Hier kon je rondlopen en kijken. Ze hebben er supermooie ramen met allemaal tekeningen uit het sprookje. Ik ben met papa, mama en Yanick naar de eerste verdieping gegaan. Helaas konden we niet buiten op het balkon staan, want het was zo druk!  Hier in Frankrijk hadden alle mensen ook vrij en dat was wel te merken. Het was veel drukker dan op de andere dagen!
In de winkel van het kasteel van Doornroosje heb ik ook een mooie knuffel van Doornroosje gekregen! Ik vind haar supermooi. Voor Yanick hadden ze hier niet zoveel, er waren namelijk alleen maar prinsessenspullen.

Natuurlijk zijn we daarna voor de laatste keer naar de show gaan kijken. Weer stonden Mickey en Minnie voor onze neus te dansen! Supergaaf was dat, maar ook wel weer erg druk!
We zijn daarna naar nog wat winkeltjes geweest onderweg naar de uitgang. Yanick en ik hebben voor elkaar een cadeautje gekocht. Ik heb voor Yanick een grote knuffel van Pluto gekocht en Yanick heeft een mooie rugtas van Minnie (in het roze) uitgezocht welke ik mee naar school kan nemen. Superlief!

Eenmaal in het huisje hebben we gegeten en zijn Yanick en ik even lekker gaan slapen, we waren allebei toch wel erg moe.

In de middag zijn we niet meer naar het park geweest. Dat wisten Yanick en ik ook al. Net als in Nederland is het hier Hemelvaartsdag en dat wil zeggen dat het extra druk is. Dat wilde papa en mams niet voor ons.
We zijn daarom hier op het park door het bos gaan lopen en hebben ook nog even op het park rond gewandeld. Ze hadden hier een leuke speeltuin. Ook hebben wij nog wat laatste boodschapjes voor de terugweg gekocht. Daarna weer terug naar het huisje om daar alvast de spullen in te gaan pakken.

Ik heb papa geholpen met al wat dingen in de dakkoffer te doen, terwijl Yanick mama geholpen heeft om spullen in de koffers te doen. Zo hebben we met elkaar alvast de spullen ingeruimd, dat scheelt morgenochtend weer.
Momenteel liggen Yanick en ik al lekker te slapen en te dromen van onze vakantie in Disney!

Heel veel liefs van Chiara en Yanick

DSC_0295 DSC_0298 DSC_0305 DSC_0343 DSC_0320

DSC_0400 DSC_0432 DSC_0376 DSC_0457 DSC_0373 DSC_0364 DSC_0360 DSC_0522 DSC_0515 DSC_0559 DSC_0472 DSC_0567 DSC_0587 DSC_0591 DSC_0625  DSC_0586 DSC_0604 DSC_0614 DSC_0664 DSC_0634 DSC_0616 IMG_9108  IMG_9119 IMG_9112 IMG_9105 DSC_0713DSC_0722 D63537E7-1D64-4262-824A-64B182167123

1. Opa en Oma:
    9 mei 2024
    Hoi schatten, dat ŵas zeker een onrustig nachtje maar als je het koud hebt kun je niet slapen en Yanick kan zonder zijn speentje ook niet slapen dus hielden jullie papa en mama goed bezig. Leuk dat jullie vandaag toch nog alles hebben kunnen doen wat jullie wilden ondanks dat het druk was. Nee, papa houdt niet van dingen die de hoogte in gaan maar gelukkig kan het voor mama niet hoog genoeg zijn! Heel lief dat jullie iets leuks voor elkaar hebben gekocht! Op het park kon je ook nog leuke dingen doen zag ik wel. Wat goed dat jullie papa en mama hebben geholpen want alleen was hun dat niet gelukt😄 Morgen weer naar huis maar jullie kunnen terugkijken op een superleuke vakantie met z'n viertjes! En thuis kunnen jullie nog gaan genieten van alle foto's! En wij hebben door jullie verhalen en foto's met jullie mee kunnen genieten, bedankt daarvoor!!! Lekker slapen vannacht en morgen een goede terugreis gewenst! Een dikke knuffel van Opa en oma 🥰 groetjes aan papa en mama😘
  2. Ron & Corry:
    10 mei 2024
    Wat was jij gisteren een prachtige prinses, Chiara, wauw!! Wat hebben jullie weer veel leuke dingen gedaan en dat na zo'n onrustige nacht! Door al jullie belevenissen en mooie foto's konden wij ook meegenieten, héél fijn!! Vandaag een goede reis naar huis en lekker nagenieten van alle leuke dingen in Disney en w.s. ook allemaal uitrusten!😊
    Groetjes jullie viertjes van oom Ron en tante Corry 😘

Jouw reactie