Dag 6: Van Zweden naar Noorwegen

31 juli 2016 - Lillehammer, Noorwegen

Vandaag hadden we wederom een reisdag en vandaag reden we van Uddevalla in Zweden naar Lillehammer in Noorwegen. Een rit van 400 kilometer en wat in 4 uur zou kunnen, wij reden er (met enkele stops) uiteindelijk ruim 5 uur over.

Na het ontbijt en het uitchecken vertrokken we weer richting de snelweg en reden in de richting van Oslo. Na ongeveer een uur rijden waarin het extreem rustig was op de weg en we slechts af en toe een auto zagen bereikten we de Noorse grens. Van tevoren wisten we dat het druk kon zijn vanwege de grenscontroles aan de Noorse grens en ook vanwege de ervaring van gisteren aan de Zweedse grens. Echter vandaag was er van grenscontrole helemaal geen sprake en was er bij de grens helemaal niemand te bekennen en konden we dus rustig door rijden.

In de omgeving van Oslo werd het wat drukker maar dit hield weer op na het vliegveld van Oslo en werd het weer rustiger. Vanaf Hamar werd het alleen nog maar een 2 baansweg (iets wat in de rest van Noorwegen heel normaal is) maar werd het niet heel veel drukker, in Hamar reden we langs het schaatsstadion en werd inmiddels ook de omgeving steeds bergachtiger.

Na ruim 5 uur kwamen we aan bij ons hotel vlakbij het centrum van Lillehammer en konden we weer inchecken. 's-Avonds hebben we echt heerlijk gegeten met een groot en zeer gevarieerd dinerbuffet en inmiddels zitten we rustig op onze hotelkamer.

Morgen blijven we in deze omgeving en gaan we de omgeving hier verkennen en bekijken.

Fijne avond vanuit Lillehammer

Ben en Dees

Dag 6: IMG_2376  Dag 6: IMG_9435Dag 6: IMG_2392 Dag 6: 20160731_195405_HDR

1. Mariska:
    31 juli 2016
    Jack vraagt zich af of jullie daar al Pokemons hebben gevangen?
    En hij wil weten of jullie het leuk hebben op vakantie.
    Groetjes vanuit Ede!
  2. Johan en Willy:
    31 juli 2016
    Dat ziet er weer heel mooi uit! Mooi dat de reis weer goed is gegaan.
    De auto heeft weer een dagje rust.
    Lekker genieten daar, ondanks de mindere temperatuur. Groetjes van ons!