Verjaardag Desiree in Londen, chaos in verkeer

29 april 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was het de verjaardag van Desiree en stonden er een paar speciale dingen op het programma. Allereerst waren er vanochtend natuurlijk de cadeaus. Daarvoor hadden we al ontbeten en deden we rustig aan, vanwege de staking van de London Underground hadden we al besloten niet in de spits te gaan reizen.

We zijn eerst naar Westfield Stratford geweest, het allergrootste overdekte winkelcentrum van Europa. Hier hebben we wat leuke dingen gekocht en vervolgens zijn we terug gegaan naar het hotel om de gekochte spullen weg te brengen en ons klaar te maken voor vertrek naar de stad.

Met de DLR vertrokken we richting centrum, deze rijdt wel gewoon aangezien dit een metro is zonder machinist. We gingen hier richting de Tower of London. Daar hebben we een rondje gelopen en daarna gingen we (voor Desiree haar verjaardag) lunchen bij de Tower Brasserie, en voor de kenners de plek waar we zaten is te zien in de tv-serie Bones, seizoen 4, aan het eind van aflevering 2. We hebben echt heerlijk geluncht met een Tower Burger voor Desiree en Fish and Chips voor Ben.

Na de lunch zijn we vanaf de Tower of London,  en hop on hop off. bus gestapt, hiermee hebben we een groot deel van London gezien, ook delen waar we nog nooit geweest waren. Onderweg zijn we een paar keer uit- en weer ingestapt. Uiteindelijk hebben we een toer van meer dan 4 uur gedaan. Dit kwam ook mede doordat de bus (dubbeldekker) sommige momenten zeer lang stil stond in het enorm drukke verkeer. Vanwege de metrostaking reden er vandaag namelijk bijna 8.000 bussen in London, maar die stonden dus ook zeer regelmatig stil.

Na de toer hebben we wat gegeten en gingen we naar het theater voor het volgende hoogtepunt, namelijk de musical The phantom of the opera. Dit was voor ons samen de 2e keer en wederom was hij erg goed. Na de musical verwachtten we een moeilijke reis naar het hotel, maar met een half uur waren we in het hotel, in dit gewoon met de metro zonder problemen.

In Londen gaat het momenteel alleen maar over de staking, het lijkt echter wel mee te vallen omdat er toch mensen werken en meer lijnen rijden dan verwacht. De staking veroorzaakt wel veel chaos maar lijkt toch enigszins mee te vallen. Wij hebben er tot op heden weinig problemen van en komen overal waar we willen komen. Morgen dag 2 van de staking met hopelijk net zo weinig problemen.

Vanuit Londen, Goodnight!

image