Dag 1: Op weg naar Disney

5 mei 2024 - Marne-la-Vallée, Frankrijk

Vandaag was het dan zover! Het laatste hokje op onze aftelkalender werd gekleurd, kortom we zouden vertrekken naar Disney!
Uiteraard eerst het ontbijt, de fles voor Yanick en daarna moesten papa en mama alles in de auto krijgen.
Yanick en ik hebben toegekeken hoe dat werd gedaan. Zelf heb ik papa en mama toch ook nog geholpen door mijn baby en mijn Mickey en Minnie knuffels in de auto te leggen. Ook heb ik de wielen van de kinderwagen van Yanick erin gedaan. Kortom, ik was een grote hulp!

Toen alles er in zat, kreeg Yanick nog zijn fruit en konden we vertrekken. Rond 09.00 uur zijn we dan ook echt gaan rijden. Het eerste deel was bekend, het leek bijna of wij naar school gingen. Na een klein uurtjes waren we bij de grens van Nederland en België. Daar hebben papa en mama even een bakkie koffie gehaald en daarna zijn we verder gereden. Yanick en ik waren voor het eerst in het buitenland. Stiekem was ik daar al geweest (Drielandpunt in de zomervakantie), maar dat heb ik Yanick niet verteld. Dit was net zo leuk samen.
Yanick heeft toen lekker geslapen en ik heb DVD gekeken. Jullie zouden denken Mickey en Minnie, maar ik koos voor Paw Patrol. Lekker even kijken en niks doen, behalve kijken.

Rond 12.00 uur reden we de grens van Frankrijk over. Daar hebben we op de oude douaneplek gegeten. Ik heb daar nog gezwaaid naar een hele vriendelijke vrachtwagenchauffeur en hij toeterde en zwaaide ook naar ons.
Na wat te hebben gegeten zijn we weer door gereden. In de auto heb ik zelf ook even geslapen. Ik wilde dit stiekem niet, maar mijn ogen vielen toch dicht. Ik heb van papa en mama begrepen dat Yanick toen lekker met papa en mama gebrabbeld heeft.

Nadat we eindelijk door de tolpoortjes waren (ja, die hebben ze hier nog en papa is er geen vrienden mee) duurde het niet lang meer voor we bij onze huisje waren. We logeren in een huisje van Mickey wat helemaal in het bos ligt. Ook hebben ze in het huisje al veel spulletjes van Mickey. De flesjes douchegel en shampoo hebben Mickey oren! En ook de bedden hebben mooie Mickey spreien!
In het huisje hebben we alle spullen opgeruimd, hebben we gegeten en toen moesten wij alweer naar bed. Yanick was zo moe dat hij tijdens de fles al in slaap viel. Hij slaapt nu weer gezellig bij papa en mama op de kamer. Ik heb een kamer helemaal voor mijzelf... Zelf een dubbel groot bed! Ook ik viel al snel in slaap!

Papa en mama gaan kijken wat wij allemaal gaan doen morgen, maar dan gaan wij echt naar Disney!

IMG_5933 IMG_5939IMG_8784IMG_8793 IMG_5940 IMG_8787IMG_8790IMG_8789IMG_8802IMG_5942 IMG_8800IMG_8803 IMG_5943 IMG_8821IMG_8822IMG_8816IMG_8817IMG_8818IMG_8815705BC0F0-14DB-46D1-9A32-2EEEB1B84DA571AB09C7-C37E-4595-9055-E48A39FE861A7AB4AD39-8DFB-4CB8-83D1-79E4BBD6CB8B

1. Opa en Oma:
    5 mei 2024
    Hoi schatten, het was weer genieten van jullie verslag! Wat zullen papa en mama blij zijn dat je hebt geholpen want anders was het vast niet gelukt! Wij zijn heel blij dat de reis zo goed is gegaan en een filmpje van Paw Patrol is ook heel leuk en Mickey en Minnie ga je nog heel veel in het "echt" zien, stoer dat jullie het zo goed hebben volgehouden! Jullie hebben een leuk huisje in het bos en op zo'n groot bed ga je vast lang slapen, dan worden papa en mama ook blij. Droom lekker van je Disney vriendjes en we kijken alweer uit naar jullie nieuwe belevenissen en leuke foto's! Heel veel plezier morgen. Een dikke knuffel van Opa en Oma!
  2. Ron & Corry:
    6 mei 2024
    Wat hebben jullie al veel beleefd op de eerste dag! Gezellig om te lezen en te zien wat jullie allemaal doen. Leuk Mickey huisje in het bos. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen want wordt vandaag vast een spannende dag om voor het eerst naar Disney te gaan. Veel plezier en dikke knuffel alle 4!😘

Jouw reactie