Dag 5: Reizen van Denemarken naar Zweden

30 juli 2016 - Uddevalla, Zweden

Vandaag hadden we weer een reis en dit keer ging de reis van Kopenhagen naar Uddevalla in Zweden, een reis van 393 kilometer waar we uiteindelijk ruim 5 1/2 uur over reden maar dit kwam door meerdere tussenstops, normaal gesproken kun je dit ruim binnen 4 uur rijden.

We vertrokken vanochtend vroeg om bijtijds te zijn met inchecken aangezien het bijzonder druk was in het hotel in Kopenhagen en wij graag de drukte voor wilden zijn. Na het uitchecken reden we richting snelweg en te hebben getankt begon de reis richting Zweden. Allereerst reden we over de Oresundbrug, een brug van zo'n 19 kilometer lang met aan het eind tolpoortjes. Achter de tolpoortjes was ook meteen de grenscontrole en in tegenstelling tot Denemarken werd iedereen hier gecontroleerd. Je paspoort en rijbewijs werd gecontroleerd en tevens werd er gevraagd wat je kwam doen, waar je heen ging en of je wel een hotelreservering had, heel bijzonder maar we konden daarna vrij snel doorrijden.

Op de weg was het redelijk rustig en reed het goed door. Halverwege zijn we langs een klant van Ben zijn werk geweest. Dit is een soort Makro maar dan minstens een keer of 10 groter met ongelooflijk veel mensen en een enorme parkeerplaats, dit bedrijf schijnt de meest bezochte toeristische attractie van heel Zweden te zijn met bijna 5 miljoen bezoekers per jaar! Het was echt bizar om te zien hoeveel mensen hier liepen en hoeveel hier verkocht werd, wonderbaarlijk was het wel dat we in een winkel met zoveel artikelen toch een Johntoy artikel konden vinden en vrij makkelijk ook.

Hierna vertrokken we weer en vervolgden we onze weg richting Uddevalla wat nog een kleine 2 uurtjes rijden was. Inmiddels werd het drukker op de weg en rond Goteborg stonden we ineens in de file en reden we stapvoets langs Goteborg. Nadat de file was opgelost konden we weer doorrijden en bereikten we vrij snel Uddevalla. Ons hotel ligt op een heuvel en kijkt uit op de haven en een grote brug waaronder het kanaal dat naar de zee voert onder door stroomt, we hebben dus een prachtig uitzicht.

Vanavond hebben we heerlijk gedineerd en de rest van de avond kunnen we lekker rustig aan doen en ons voorbereiden op de reis van morgen richting Noorwegen

God kväll, oftwel fijne avond vanuit Zweden

Ben en Dees
Oresundbrug Dag 5: Gekas UllaredParkeerplaats Gekas Ullared Dag 5: Parkeerplaats Gekas UllaredDag 5: Hotel Uddevalla Dag 5:Uitzicht hotel UddevallaDag 5: Ben en Dees in Uddevalla Dag 5: Uitzicht hotel Uddevalla

1. Johan en Willy:
    30 juli 2016
    Weer een mooi verslag en leuke foto's! Inderdaad heel apart om daar spullen van Johntoy te zien liggen. Geniet lekker daar maar dat gaat wel lukken als we het zo lezen en zien! Groetjes Johan en Wil xx