Dag 4: Laatste dagje sightseeing in Kopenhagen

29 juli 2016 - Kopenhagen, Denemarken

Vandaag onze laatste volledige dag in Kopenhagen die startten we weer met een ontbijtje bij de Starbucks in het grootste winkelcentrum van Scandinavie wat hier om de hoek ligt.

Na het ontbijt pakten we de metro weer en zijn we weer richting het centrum vertrokken waar we eerst bij de botanische tuin van Kopenhagen zijn wezen kijken. Na hier een rondje te hebben gelopen en de nodige foto's te hebben gemaakt staken we de weg over om naar Rosenborgslot te gaan. Hier liggen de kroonjuwelen van de koninklijke familie en hier stonden dus ook weer lijfwachten van de koningin voor de deur die net werden afgelost toen wij er waren. We zijn niet binnen geweest omdat er een behoorlijke rij stond maar hebben wel even lekker in de tuin gezeten.

Hierna zijn we verder het centrum in gelopen en naar de Rundetarn geweest. Dit is een grote toren midden in het centrum van Kopenhagen waar vanaf je een mooi uitzicht over een groot deel van Kopenhagen, zelfs ons hotel konden we zien liggen. Daarbij moet wel worden gezegd dat ons hotel 22 verdiepingen hoog is en een van de hoogste gebouwen van Kopenhagen is. Ook konden we de brug zien liggen die Denemarken met Zweden verbind en waar we dus morgen over heen gaan. Om op de toren te komen was er wel een pittige beklimming, maar dit was het zeker waard.

Na een lunch in het centrum waar het inmiddels behoorlijk druk werd en ook begon te regenen, vertrokken we met de metro richting de Kopenhagen Zoo. Deze ligt een stuk buiten het centrum maar was leuk en zeker de moeite waard om te bezoeken. Na dat we alles hadden gezien hield het ook op met zachtjes regenen en zijn we tussen de buien door terug naar de metro gegaan richting het hotel, tussendoor hebben we nog even gegeten.

Nadat we net terug waren in het hotel begon het ook serieus hard te regenen en te hagelen en hadden we dus geluk dat wij net binnen waren.

Na 2 zeer leuke en intensieve dagen in Kopenhagen vertrekken we morgen richting Zweden voor 1 overnachting voor dat we daarna verder gaan richting Noorwegen.

Voor de laatste keer vanuit Kopenhagen, groetjes,

Ben en Dees

Dag 4: Botanisk Have Dag 4: Botanisk HaveDag 4: Ben en Dees in Botanisk Have Dag 4: Botanisk HaveDag 4: Rosenborgslot Dag 4: Uitzicht vanaf Runde TarmIMG_9299 IMG_9319IMG_9327 IMG_9358

1. Johan en Willy:
    29 juli 2016
    Dat ziet er weer goed uit kinders! Voor morgen alvast een goede reis gewenst en we zien jullie volgende verslag weer verschijnen! Leuk!! Groetjes Johan en Wil