Dag 1: Reis naar London

2 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was het zover en begon onze reis London. We vertrokken vanochtend vanuit Breda, waar we afgelopen nacht verbleven in een hotel naast het station, met de Intercity Brussel naar Brussel Zuid. We hadden dit keer 1e klas geboekt omdat eerdere ervaringen voor ons waren dat de trein nogal vol kon zijn. Dat was dus dit keer totaal niet het geval maar we konden wel heel comfortabel naar Brussel reizen waar we na ongeveer anderhalf uur aan kwamen.

We liepen vervolgens naar de Eurostar terminal om eerst langs de bagage controle te gaan, vervolgens langs de Belgische douane en daarna langs de Engelse douane. Hierna moesten we vervolgens een uur wachten voor dat we de Eurostar in konden. Vanwege een te late Thalys vertrok de trein met ongeveer 10 minuten vertraging en deze liep gedurende de reis helaas op naar een half uur. In Brussel was het heel rustig in de trein maar in Lille stapte half Frankrijk in en was het gedaan met de rust.

Rond half 5 Engelse tijd kwamen we uiteindelijk aan in London en nadat we onze metropassen hadden opgeladen konden we met de metro naar ons hotel. In het de metro voelde het gelijk weer vertrouwd en waren we heel blij dat we weer in London waren. Na 4 haltes en een klein stukje lopen waren we in ons hotel waar we de komende 10 nachten verblijven. Onze kamer is weer erg mooi met alles erop en eraan.

Na het uitpakken hebben we bij de Tower Bridge wat gegeten, daarna nog wat foto's gemaakt een stuk gelopen richting de Big Ben (die helaas helemaal niet te zien en te horen is) en hebben daarna de metro terug naar ons hotel gepakt. Inmiddels begonnen we de reis (en uiteraard de enorme jetlag) wel te voelen en de rest van de avond hebben we heerlijk op onze kamer gezeten.

Morgen de eerste volle dag met o.a. een museum, stadion, groot winkelcentrum en musical op de planning.

Vanuit London, a good night!

Hotel Hotel Tower of London Tower Bridge

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan en Willy:
    3 augustus 2018
    Hoi Ben en Dees, heel mooi dat jullie er zijn en hopelijk komen jullie snel bij van de jetlag! Wij gaan ons in het snikhete (maar met airco) van jullie reisverslagen genieten! Groetjes van ons!