Dag 2: Van stadion naar musical

3 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag begon onze dag met een ontbijt bij de Starbucks welke in de straat van ons hotel zit. Na een paar lekker broodjes en goede koffie vertrokken we richting de metro om een aardige lange rit te maken naar Wembley, het grootste stadion van Engeland.

Bij Wembley was het een enorme bouwput, vooral met gebouwen die rondom het stadion werden gebouwd, maar we konden mooie foto's maken en hebben ook de shop bezocht en daar wat souveniertjes gekocht. Nog geen shirt voor Ben maar dat gaat de komende periode ongetwijfeld nog gebeuren. Bij Wembley was het nu nog rustig en werd er opgebouwd voor a.s. zondag, als hier de Engelse Supercup wordt gespeeld.

Na Wembley pakten we de metro richting het zuiden van de stad, onderweg pikten we bij het theater even de musicalkaartjes voor vanavond op, waarna we aankwamen bij het Imperial War Museum. Dit is een groot museum over de oorlogsgeschiedenis. Wij waren hier al eerder geweest maar dit blijft nog steeds indrukwekkend en hier hebben we dan ook uitgebreid rondgelopen en tussendoor ook nog een broodje gegeten.

Hierna was het tijd om even naar het hotel gegaan. Inmiddels was de temperatuur opgelopen tot 32 graden en was het fijn om even af te koelen in ons hotel. Overigens is het goed te houden met de warmte, in de schaduw is het prima vertoeven en ook in de metro valt het allemaal wel mee. De nieuwe metro's hebben airco en in de oude metro's waait het zo hard door dat het hier ook aardig te houden is. Alles op het gemak en veel water drinken, dan is er niets aan de hand.

Hierna zijn we even naar het grootste winkelcentrum van Europa geweest waar Desiree een mooie jas heeft gekocht maar de kans is zeer klein dat ze die in London nog aan kan doen deze periode.

Na het avondeten vertrokken we richting het theater in hartje London waar we de musical Mamma Mia gingen bekijken. Deze hadden we samen al gezien in Parijs maar nu ook in een taal die we wel snapten. De musical (en uiteraard de muziek) was weer erg goed en al met al een gezellige avond! (We hebben ook filmpjes op deze site gezet)

Vanuit het theater was het daarna richting de metro lopen terwijl het buiten nog steeds aardig warm was en vooral heel druk op straat maar wij vonden het om 22.30 uur wel genoeg voor vandaag.

Inmiddels is het hier bijna zaterdag (en in NL is het al zaterdag) en staat er weer een nieuwe dag voor de boeg met weer veel leuke dingen op de planning.

Vanuit London, fijne nacht!

metro waterloo bord Wembley Wembley Imperial War museum mamma mia 1

1. Ron & Corry:
    4 augustus 2018
    Wauw!! Ik zit hier te swingen achter de computer, jaloers!! Nee, hoor, 't is jullie van harte gegund. Heel erg leuk om jullie belevenissen weer te lezen en zo mee te genieten. Fijne dag vandaag! Groetjes van ons.
  2. Johan en Willy:
    4 augustus 2018
    Leuk! De 1e musical zit er op! En vandaag bij de Koningin op de koffie! Lekker genieten en gelukkig dat het met de warmte meevalt! Groetjes van ons!