Dag 11 Koggala Beach

26 juli 2011 - Koggala, Sri Lanka

Hallo allemaal,

We vertoeven nog steeds in ons schitterende strandhotel aan de Indische Oceaan. Vandaag is het wat bewolkter en afgelopen nacht heeft het behoorlijk geregend al merk je daar weinig van door het geluid van de zee. Doordat het momenteel regenseizoen is in dit gebied is de zee heel wild en dat hoor je behoorlijk goed op de hotelkamer. Regenseizoen houdt overigens in dat in deze periode af en toe een hele stevige bui valt en het verder prima weer is. En warm en vochtig, maar dat is het hier altijd.

Gisteren hebben we weer heerlijk genoten, wat souveniertjes gekocht en een stuk langs de zee gelopen langs ons hotel. Dit hotel is eind 2004 zwaar beschadigd geraakt door de tsunami, de vloedgolven zijn dwars door het hotel gegaan en eigenlijk alleen het geraamte stond nog overeind.  Pal naast het gedeelte waar onze kamer is staat nog een stuk van het hotel wat nog niet gerenoveerd is en wat er nog uitziet zoals toen en daar kan je goed zien hoeveel schade de tsunami heeft aangericht hier. Het is sowieso heel moeilijk voor te stellen hoe het toen moet zijn geweest maar het is wel een rare gedachte dat toen hier alles weg was, Verder zie je hier er weinig meer van en is alles weer aardig opgebouwd maar her en der zijn de verwoestingen nog goed te zien.

Vandaag doen we weer heerlijk rustig aan, nog 3 1/2 dag genieten en dan begint voor ons vrijdag een lange reis. We verlangen zo langzamerhand ook weer naar Nederlands eten (vooral Ben), te beginnen op Schiphol en Jacco en Alique weten wel waar.

Groetjes vanuit een heerlijke Sri Lanka,

Dees en Ben

1. Ron & Corry:
    26 juli 2011
    Het was weer genieten om jullie reisverslag te lezen. Jullie weten het beeldend te brengen. Geniet nog maar even van het heerlijke weer, want 't is hier nu herfst. Zal wel bijzonder zijn om wat Tsunami resten te zien. Een fijne dag gewenst. Hartelijke groeten van 2 ook heerlijk vakantiehoudende mensen.
  2. Johan en Willy:
    Hoi Ben en Dees,
    Ben nog steeds niet aan de nassi gekregen?
    Geniet nog maar lekker van de warmte daar want het is hier inderdaad nat en koud.
    Breng maar wat warmte voor ons mee!
    Groetjes van ons vanuit een nat Ulvenhout xxx
  3. Alique:
    26 juli 2011
    BURGER KING!!! Echt hollands haha en als toetje een frappuccino met een double chocolate muffin van de StarBucks. Maar nu eerst nog een paar dagen rijst! Ach, als ze daar een lekker srilankees sateetje bij hebben is het ook niet heel erg ;-) Geniet nog even van de laatste dagen.
    Groetjes Jacco en Alique