Dag 12: Reizen terug naar Nederland

6 augustus 2017 - Kerkrade, Nederland

Vandaag was weer een nieuwe reisdag. Na het ontbijt en het inpakken van de koffers checkten we uit in het hotel en zat ons verblijf in Luxemburg erop. We hebben heel veel gezien en leuke dingen gedaan en erg genoten in onze mooie hotelkamer. We laadden de koffers in de auto en vertrokken weer in noordelijke richting.

​We reden eerst over de snelweg naar de hoofdstad maar na een kilometer of 40 boven de hoofdstad werden dit helaas tweebaanswegen door diverse dorpjes. Na ruim een uur rijden bereikten we de grens met Belgie en verlieten we Luxemburg. Uiteraard werden de wegen snel slechter. Ook werd het in de Ardennen op en af van steile hellingen.

​Boven in Belgie zijn we wezen kijken bij de Amerikaanse begraafplaats in Henri Chapelle. We hadden gezien dat we hier precies langs kwamen en zijn hier daarom even wezen kijken. Deze begraafplaats was een stuk groter dan in Luxemburg maar net zo indrukwekkend. Na een tijdje hier hebben rondgelopen hebben we ook nog wat foto's van de omgeving gemaakt, deze begraafplaats lag namelijk boven op een bergje met wijds uitzicht.

​We stapten weer in de auto en na een klein kwartier bereikten we de Nederlandse grens bij Vaals. In Nederland was het weer ouderwets druk op de weg met aan de andere kant zelfs een file van 3 kilometer richting het drielandenpunt. Ons volgende hotel bereikten we rond 3 uur. We zitten deze avond en nacht in een hotel in Kerkrade. Het hotel is prima en netjes maar de kamer is een stuk kleiner met wat waar we inmiddels gewend aan zijn geraakt (we zijn een beetje verwend geraakt met alle grote kamers en huisje).

​Morgen rijden we verder noordwaarts en vertrekken we naar Enschede, waar we vertrouwd in het Van der Valk Hotel zitten.

Fijne avond vanuit Kerkrade,

Ben en Dees

20170806_133718 IMG_1892 IMG_1901 IMG_1904 IMG_1909 IMG_1914 IMG_1921 IMG_1924 IMG_1926 IMG_1932

1. Johan en Willy:
    6 augustus 2017
    Hoi, weer mooie foto's! Voor morgen alvast een goede reis gewenst en tot horens! Een fijne avond in Kerkrade! Groetjes van ons! x
  2. Ron & Corry:
    6 augustus 2017
    Weer heel mooie foto's!! Geen v.d. Valk hotel in Kerkrade? Fijne avond en goede reis morgen. Groetjes, Ron en Corry