Dag 15: Weer thuis

9 augustus 2016 - Waddinxveen, Nederland

Na een lange terugreis zijn we inmiddels weer thuis en kunnen we terugkijken op een heerlijk en geweldige vakantie waarin we enorm veel gezien en gedaan hebben.

De laatste reis verliep iets anders dan gepland. We vertrokken rond half 9 vanuit ons hotel in Malmo met als eigenlijke eindbestemming Hambuurg. Al snel na het hotel kwamen we aan bij de tolpoortjes van de Oresundbrug, hier was het redelijk rustig en konden we vrij snel doorrijden. Van douane was hier totaal geen sprake, terwijl we zagen dat aan de andere kant de mensen die Zweden in wilden weer allemaal werden gecontroleerd.

Op de Oresundbrug stond behoorlijk veel wind maar dus dat was even pittig maar na zo'n 10 minuten waren we hier over heen en waren we inmiddels in Denemarken. In Denemarken konden we goed doorrijden en waren de wegen ook prima. Na een tijdje kregen we de tweede grote brug, namelijk de Storebaeltbrug. Ook hier was het rustig bij de tolpoortjes en ook hier stond wederom veel wind.

Na een paar uur en enkele stops bereikten we de Duitse grens. Waar Denemarken in een lange file stond voor de grens konden wij zo door rijden Duitsland in. Na een tijdje zagen we de afrit Hamburg en reden we richting het hotel. Dit hotel was moeilijk te vinden zat verscholen midden in een woonwijk. In het hotel werd er bij de receptie moeilijk gedaan omdat ze onze reservering niet konden vinden en toen weer wel. Omdat wij dit weinig gastvrij vonden (en ook nog fris waren en eigenlijk wel naar huis wilden) besloten we hier niet te blijven en onze reis verder te zetten richting huis.

Snel waren we weer op de Duitse snelweg en konden we doorrijden. Rondom Hamburg was het erg druk en rondom Bremen waren heel veel wegwerkzaamheden waardoor we genoodzaakt waren een stuk binnendoor te rijden, maar uiteindelijk scheelde dit wel enorm in tijd en hebben we ook weinig stil hoeven te staan.

Na nog wat werkzaamheden, een langere stop om te eten reden we rond 19.00 uur de grens over bij Enschede en waren we weer in Nederland. Na nog een korte stop tussendoor voor een ijsje kwamen we rond 21.00 aan bij ons eigen huis in Waddinxveen en waren we toch wel heel blij dat we weer thuis waren, ondanks dat dit niet zo gepland was.

We kunnen terugkijken op een heerlijk vakantie met heel veel hoogtepunten, veel verschillende lanschappen en steden en mooie en goede hotels. Noorwegen was heel mooi qua natuur en omgeving, Kopenhagen was een superleuke stad (en Denemarken een land waar we zeker nog eens terugkomen) en ook Zweden was een mooi land, al waren we daar natuurlijk maar kort.

Kortom we hebben waanzinnig veel gezien en ons enorm vermaakt.

Groetjes vanuit Waddinxveen,

Dees en Ben