Dag 14: Op naar Malmö, Zweden

8 augustus 2016 - Malmö, Zweden

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken vanuit Oslo naar Malmö in Zweden. Dit was qua kilometers een van de langste ritten. Ongeveer 5,5 uur stond ervoor.

Rond kwart voor negen reden we weg bij het hotel. Het regende helaas en het eerste deel uit Oslo hebben we dan ook in de regen af moeten leggen. De rondweg was gelukkig vrij rustig en daarna konden we de 'snelweg' op. Dit is het eerste deel steeds 80 km per uur en daarna loopt het zowaar op tot 120 km!

De grens van Noorwegen en Zweden was binnen 1,5 uur bereikt. Net als de vorige keer was er geen douane aanwezig en konden we zo doorrijden. In tegenstelling tot de mensen die Noorwegen in wilden komen. Daar was strenge controle en werd elke auto onderzocht.

Onderweg hebben we het eerste deel in Zweden ook nog buien gehad. Het ene moment scheen de zon en was de lucht blauw en het andere moment goot het! Ook nam de wind gedurende de rit toe. Niet altijd even prettig, aldus de chauffeur!
Rond het middaguur bereikten we Göteborg. Dit was ongeveer de helft van de rit. Net voor Göteborg begon de zon te schijnen en is dit niet meer gestopt. De rest van de rit was dus gelukkig droog.

Om ongeveer 15:15 uur bereikten we het hotel. Toen we dachten dat we de auto goed geparkeerd hadden kwam er een aardige Zweedse man ons vertellen dat we in de privé parkeergarage van woningen stonden. Hij leidde ons naar de juiste parkeergarage! We waren niet de eerste die dit hadden vertelde de man! Hij had er dus een dagtaak aan! Een betere bewegwijzering zou het hotel wel kunnen neerzetten J. Gelukkig hebben we de juiste parkeergarage gevonden en we konden inchecken.

Nadat we even hadden gezeten zijn we naar het grote winkelcentrum ‘Emporia’ tegenover het hotel geweest.  Hier heeft Ben een mooi Zweeds voetbalshirt gescoord en hebben we ook even kunnen eten.
Vanavond een rustige avonden in het hotel en de laatste voorbereidingen voor de rit van morgen. We kunnen vanuit het hotel de brug naar Denemarken al zien!

We hebben vandaag niet veel foto's gemaakt, behalve wat foto's vanuit de auto van onze route.

IMG_0254IMG_0253 IMG_0251IMG_0250 IMG_0249IMG_0248