Dag 4: Musea en lekker uit eten

5 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hadden we een dag waarvoor we thuis nog niets gepland hadden en dus konden we rustig aan doen vandaag met opstarten. We starten met een ontbijtje bij Pret a Manger bij ons hotel om de hoek om vervolgens met de metro vanaf de Tower verder de stad in te gaan.

Na een rit met de metro kwamen we bij metrostation South Kensington waar we startten met het bezoeken van het Natural History Museum. Dit is een indrukwekkend en uitgebreid museum in een zeer mooi groot gebouw. Hier is van alles te zien over de aarde, mensen en dieren in het verleden tot nu. We hebben hier een aardige tijd rondgelopen en uiteindelijk ook nog een mooi boek over het museum gekocht. Na dit museum zijn we doorgelopen naar het museum wat hier vlak naast zit, namelijk het Science Museum. Ook dit museum hadden we jaren geleden al een keer gezien maar dit wilden we graag nog een keer zien. Ook hier hebben we een tijdje rondgelopen en dingen bekeken en foto's gemaakt.

Na het bezoeken van deze 2 musea gingen we terug naar het metrostation om verder met de metro te gaan naar Knightsbridge. Bij dit metrostation ligt Harrods en van een niet nader te noemen familielid aan het Duitse Hof in Woerden ( :) :) ) hadden wij het verzoek gekregen om hier iets mee te nemen van de kerstafdeling. Na dat dit was gelukt stapten we de metro weer in en gingen we richting Hyde Park om even iets te eten. Hier staan allerlei kraampjes met broodjes en het voordeel is dat je hier in de schaduw kunt eten. In de schaduw is het namelijk prima te doen, in de zon is het bijzonder warm.

Na de lunch was het even tijd voor een pitstop in het hotel om daarna weer terug de stad in te gaan. Door dat we een hotel in de stad hebben kunnen we makkelijk heen en weer zonder dat het heel veel tijd kost, ideaal!

Na de korte stop pakten we de metro weer en gingen naar het Museum of London, volgens de boekjes 1 van de hoogtepunten in London. Hier zijn we jaren geleden geweest en toen stonden we binnen 10 minuten weer buiten omdat het helemaal niets was. Nu was het wat groter maar nog steeds weinig bijzonders en dus stonden we wederom snel weer buiten.

Het was hierna tijd om richting het midden van de stad te gaan eten en pakten weer de metro. Wij moesten nu 1 keer overstappen maar precies op dit station kwamen ook de metro's vanaf Wembley binnen met heel veel Chelsea supporters, die daar de wedstrijd om de Engelse supercup hadden gezien.

Wij wisten geen uitslag maar konden wel zien dat zij niet gewonnen hadden (en dit klopte dus ook). Het was hier dus heel druk en heel blauw. Gelukkig hoefden we maar een paar stations voor we weer uitstapten. Na een klein stukje lopen kwamen bij het restaurant Frankie's en Bennie's.Een erg leuk en goed restaurant waar we ook heerlijk gegeten hebben. Desiree had Spaghetti Bolognese en Ben Fish and Chips,

Na het diner maakten we nog een klein rondje door de stad, kochten wat souveniertjes (wat we wonderbaarlijk genoeg tot nu toe nog helemaal niet hadden gedaan) en pakten de metro terug naar het hotel. Inmiddels hebben we er volgens de stappenteller inmiddels bijna 60 kilometer op zitten in de afgelopen dagen en dit is ook wel te voelen aan onze voeten. Na een zeer geslaagde dag dus nu even rust op de hotelkamer om morgen weer verder te gaan.

Fijne zondagavond en groetjes,
Desiree en Ben

Natural History Museum Natural History Museum Natural History Museum Science Museum Knightsbridge Harrods Museum of London Museum of London Frankies en Bennies Desiree restaurant Ben restaurant

1. Johan en Willy:
    5 augustus 2018
    Zo, jullie hebben al veel gelopen zeg en dat met die warmte! Goed bezig! Haha dat is een leuke "het familie lid aan het Duitse hof" Jullie zullen inmiddels al wel op bed liggen dus welterusten hoeft niet meer. Morgen weer veel plezier in de diverse musea en dan bij James Bond op de koffie! Groetjes van ons!
  2. Ron & Corry:
    6 augustus 2018
    Hoi Ben en Desiree, weer zitten genieten van al jullie belevenissen, verhalen en foto's!! Lekker actief bezig, hoor! Dan mag 's avonds zo'n bord eten wel! Inderdaad lekker handig zo'n hotel in het centrum. Fijne dag vandaag en geniet van alles daar! Groetjes van ons.