Dag 3: Op bezoek bij de koningin

4 augustus 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

Na de vele kilometers van gisteren voelden we vandaag de hele dag onze voetjes en beentjes wel maar toch hadden we weer een druk en mooi programma voor de boeg vandaag. De ochtend startte met een ontbijtje bij de Starbucks en daarna gingen we richting de metro die ons bracht naar Green Park, vlakbij Buckingham Palace.

We hadden thuis al kaartjes gekocht om te kunnen kijken binnen in het paleis, wat deze maand geopend is. De koningin was er dus niet, want die zit in Schotland. Aangekomen bij het paleis moesten we even wachten omdat alles op tijd ging en daarna was er een zeer strenge toegangscontrole, nog strenger als bij de Eurostar. Eenmaal binnen waren diverse vertrekken te zien met heel veel kunst,pracht en praal en vooral heel heel veel goud. Het was wel zeer interessant en leuk om te zien, zeker omdat dit normaal natuurlijk gesloten is voor de normale mens, We eindigden buiten in de enorme tuin en zouden hier doorheen moeten lopen naar de uitgang maar vanwege een incident bij Buckingham Palace (politieauto op zijn dak, geen idee hoe en waarom) was de uitgang vlak naast het paleis. Al met al een interessant bezoek en leuk om dit te kunnen zien, het enige jammere was dat je geen foto's mocht maken.

Hierna nog wat foto's aan de voorkant en daarna terug naar het park en met de metro verder naar Oxford Street, waar we maar heel kort bleven omdat het heel druk was en in de zon ook erg warm. Hierna zijn we dan ook teruggegaan naar ons hotel voor een korte pauze.

Aan het eind van de middag pakten we weer de metro en dit keer naar Madame Tassauds, hier hadden we ook kaartjes voor gekocht, maar dit hadden veel meer mensen gedaan waardoor het soms wat moeilijk was om foto's te maken maar tocht lukte het Desiree om nog de nodige foto's te maken zonder dat er veel onbekende mensen bij stonden. Na de vele beelden maakten we een indoor ritje met een taxi langs de geschiedenis van London en aan het eind werd er een foto van ons gemaakt dit we ook uiteraard als souvenir gekocht hebben. Leuk om dit te zien en zeker om de foto als souvenir te hebben.

Inmiddels was het avond en na te hebben gegeten zijn we terug naar het hotel te gaan om ook even de benen te laten rusten voor een nieuwe dag morgen, Morgen hebben we nog geen dingen vast staan en kunnen we dus rustig bekijken wat we allemaal gaan zien en doen.

Goodnight vanuit London!

buckingham palace buckingham palace 3 Buckingham Palace voorkant Buckingham Palace achterkant Madame Tassauds Madame Tassauds Madame Tassauds Madame Tassauds Millenium Bridge