Dag 6: Trouwdag op zee

9 augustus 2019

Vandaag is het onze trouwdag (iedereen bedankt door de felicitaties, erg leuk) en die vieren we dit jaar op zee. Na Nederland, Belgie en Frankrijk is dit weer een nieuwe beleving.

De dag begon vanochtend rustig met een ontbijtje en daarna weer een bakkie koffie in het Dutch Cafe aan boord. Hierna hebben we een uurtje gezetten met een koffie chat met enkele mensen van de crew die vertelden hoe het leven aan boord is en konden mensen ook vragen aan hen stellen. Erg interessant en leuk om te horen. Dagelijks zijn er van dit soort dingen aan boord en het is leuk om daar dan even bij te zitten onder het genot van een bakkie koffie. Hierna hebben we een stuk gelopen over het dek aangezien het vanochtend heerlijk weer was. Daarom zijn we daarna ook lekker op het achterdek in de zon gaan zitten met uiteraard weer een bakkie koffie en daarna een ander drankje. Zoals jullie door hebben zijn de zeedagen dus heel relaxed en vermaken we ons prima. Vanaf het achterdek zagen we ook voor de eerste keer een walvis voorbij zwemmen, erg gaaf om te zien.

Tijdens het dagelijkse praatje van de kapitein meldde hij ook dat de condities op de Atlantische Oceaan uitzonderlijk goed waren. Er is vandaag veel zon, bijna geen wind en de zee is heel rustig. Ook meldde hij dat we vanaf nu inderdaad walvissen konden gaan zien, iets wat later vanmiddag dus meer en meer gebeurde, al was het nu nog voornamelijk in de verte, maar het was wel goed te zien (als je goed kijkt is dit op onderstaande fotos ook te zien).

’S-middags zijn we naar een informatie bijeenkomst geweest over Isafjordur en Akureyri in IJsland, de 2 havens waar we aankomen na Reykjavik. Erg interessant weer om te horen. Na nog even terug te zijn beweest naar de kamer, zijn we ‘s-avonds uiteraard uit eten geweest. Naast de “normale” restaurants zijn er aan boord enkele specialiteiten restaurants en bij 1 van hen zijn we vanavond wezen. Het restaurant Canaletto, is een Italiaans restaurant en zowel het eten als de bediening was echt perfect, we hebben zelden zo lekker gegeten als vanavond.

inmiddels zitten we weer op onze vertrouwde plekje boven in het schip waar we momenteel de zonsondergang tegemoet varen (op de fotos is dit die van gisteren, nu is het nog licht hier) en zojuist IJsland langzaam in beeld is gekomen en we na 2 dagen zee weer land beginnen te zien.

Morgenochtend rond 07.00 uur zijn we in de buurt van Reykjavik waar een sleepboot het schip zal begeleiden naar de haven en waar het eerst weer zal gaan draaien en om 08.00 uur zullen we aanleggen aan de kade. Omdat het hier 2 uur vroeger is, is dit in NLse tijd 2 uur later.

Morgen hebben we geen excursie en gaan we zelf lekker op toer in Reykjavik.

Vanaf de Nieuw Statendam met IJsland in zicht een fijne avond,

Dees en Ben

10C69012-5D26-4E28-8BE7-08568B221FF9C7CA69E5-71F3-4009-B31F-756C53B178F7F78A2820-F869-47BE-925E-A42D2CC68755C9F48C3D-9AB6-48BC-BF7C-E64CB18A864E19BF1F1B-3AFA-4B07-A69A-EEB6A0F92CA1FDF6FDE0-8453-4AFD-8218-98E2544704BB29FE6B43-9419-464B-8FC7-43FD5D941BA58FD691CC-E93C-4230-8E41-30932A25108CDD38036B-71E9-457C-A3DE-ECF9B148EC08E92BF702-C66C-4797-942C-3C0EAAF929A7EA1AAA3D-890E-4595-AFF7-545D55306213

1. Opa en Oma:
    9 augustus 2019
    Hoi Ben en Dees, leuk om jullie verhaal weer te lezen! Jullie hebben jullie trouwdag in stijl gevierd en in een ander restaurant gegeten! Mooi om die walvissen te zien en in het echt zal dat helemaal wel bijzonder zijn geweest! Een fijne avond nog en voor zometeen welterusten en morgen weer een mooie dag aan wal gewenst! Groetjes van ons
  2. Ron & Corry:
    10 augustus 2019
    Goedemorgen Ben en Dees, dat klinkt inderdaad als heel relaxte dagen aan boord, echt vakantie! Prachtige omgeving om jullie trouwdag te vieren! Mmmm en dat Italiaans eten... Wauw, goed te zien die walvissen. Fijne en gezellige dag vandaag in Reykjavik. Groetjes vanuit een stormachtig Veenendaal.