Dag 1 Aankomst en welkomstbarbecue

16 juli 2011 - Hendala, Sri Lanka

Hallo allemaal,

Hier eindelijk een mailtje vanuit Sri Lanka. Het heeft even  geduurd , maar dus alsnog...

Sinds gisteren (of eigenlijk eergisteren) zijn wij op weg geweest naar het eerste hotel. De eerste vlucht verliep goed en vlot. Ook de transfer was snel (we hadden maar 45 minuten om over te stappen). Het vliegtuig naar Sri Lanka vloog met wat vertraging, maar das maar een klein detail.

Half 5 lokale tijd zijn wij geland na een doorstart. Het was zulk slecht weer dat de piloot de eerste landing niet voor elkaar kreeg. Het scheelde maar 50 meter, anders waren we gewoon geland. Binnen een paar seconden na poging een zaten we alweer op 1000 meter.

Op het vliegveld zijn we opgevangen door onze locale gids Sammy. Nadat we er allemaal waren vertrokken we met de blauwe fox bus naar het hotel. Om ongeveer kwart over zes waren we in het hotel. Onderweg hebben we ook nog even een stop gemaakt bij de pinautomaten  om flappen te tappen, zoals onze Sammy het noemt. In het hotel stond het ontbijt al te wachten op ons. We hadden tot drie uur eigen besteding van tijd. We hebben een groot deel van deze tijd geslapen aangezien we dat in het vliegtuig niet konden.

Om 15.00 uur hebben we onze reisleider Dominique ontmoet. Het programma werd besproken en daarna gingen we op pad. Er stond ons namelijk een boottocht te wachten. De omgeving was supermooi. Jammer was alleen dat de motor het af en toe af liet weten. Na een wissel van de bestuurder kwam ook dat weer goed.

Na de boottocht stond het welkomsdiner op het programma. Een barbeque in de jungle. De sfeer was erg gezellig en we zaten aan het water in een houten tent met  begeleidende muzikanten te eten. Super om mee te maken.

Om kwart over 9 vertrokken we naar het hotel. Onderweg was er een klein ongelukje met de bus en een tuktuk (driewieler wat gebruikt wordt als taxi) de bus en de tuktuk pasten niet langs elkaar, met als gevolg dat de tuktuk op zijn kant kwam te liggen. Gelukkig liep het allemaal goed af en reed de tuktuk al snel verder. In het hotel heeft iedereen snel zijn bedje opgezocht na deze eerste vermoeiende dag.

Op Dag 2 staat er een stadtour door Colombo op het programma  en ook een 2,5 uur durende boottocht door de lagune. We zijn benieuwd wat ons dat gaat brengen.

Veel liefs Ben en Dees