Dag 2 Hoofdstad Colombo en boottocht

17 juli 2011 - Hendala, Sri Lanka

Dag twee startte vroeg ( voor een vakantie dan). Om half 8 belde de weldienst en km half negen zouden we vertrekken met de bus.

De eerste stop was in Colombo zelf. We bezochten een Nederlands Hervormde kerk, een hindoeïstisch tempel en een boeddistische tempel. De kerk was simpel vergeleken bij de tempels. Bij de hindoeïstisch tempel kwam de wierrook geur je al tegemoet. tussendoor hebben we ook nog een stuk gewandeld. Natuurlijk kregen we toen net even en fiks regenbuitje op ons. Het was wel erg verfrissend.

Bij de boedistische tempel was ook de zondagsschool nog bezig. Alle kinderen droegen witte uniformen, erg leuk om de zien.

Na de tempeltoer hadden we een shopping pauze. Midden in de stad is er een modern winkelcentrum waar we anderhalf uur de tijd kregen om wat te eten en om even te shoppen.

Na de pauze gingen we terug naar het hotel.  Even een uurtje de beentjes omhoog en even bijtanken voor we verder gingen met deel twee.

Deel twee was een boottocht over de lagune van Colombo. Er stond in de omschrijving cruiseboot, maar dat was niet geheel het geval. Gewone bootjes met bankjes erin. Dat was ook wel nodig want de tocht zou ongeveer 2 uur duren. De boottocht was super. Ht weer was lekker en we hebben een hoop dieren kunnen spotten. Van arenden, reigers, ijsvogels, Leguanen tot aan aapjes. Onze lokale gids zat bij ons in de boot en die wist veel te vertellen en zag ook erg veel. Gelukkig hadden we nu ook een boot waarvan de motor gewoon goed functioneerde. Altijd prettig!

Na de mooie en rustgevende boottocht weer terug naar het hotel. Om half 8 hebben we met de hele groep gegeten. Het diner was lekker en de avond supergezellig.

Rond een uurtje of tien hebben de meeste hun hotelkamer weer opgezocht. Dit was ook wel nodig wat de koffers moeten weer gepakt worden voor morgen, want dan gaan we richting hotel twee. Verder staan de vissersmarkt, het olifantenweeshuis, de grote rotstempel op het programma en natuurlijk de tocht naar het nieuwe hotel aan de rand van de jungle.

Het wordt morgen een drukke dag, vandaag dat we er nog vroeger uit moeten. De wekdienst wekt ons namelijk al om 6 uur!!!!!! Mooie tijd voor de vakantie!