Dag 3: Sightseeing in Kopenhagen

28 juli 2016 - Kopenhagen, Denemarken

Vandaag was onze eerste volledige dag in Kopenhagen en vandaag bleef ook de auto stil staan en deden we alles met metro en bus. Vanochtend was het aardig bewolkt maar gedurende de dag begon de zon goed te schijnen en werd het (zeker in de stad) behoorlijk warm en is 1 van ons zelfs lichtelijk verbrand.

Na een ontbijt bij de Starbucks (een ontbijt in het hotel is peperduur) vertrokken we met de metro richting het centrum van Kopenhagen. Er zijn hier 2 metrolijnen welke rijden zonder machinist. Na een korte rit kwamen aan midden in het centrum van Kopenhagen en zijn we eerst naar Nyhavn gelopen. Dit is een haven met aan de kade allerlei gekleurde huisjes. Na wat foto's zijn we doorgelopen naar de plek waar we konden opstappen op een hop on hop off bus (hetzelfde principe wat we al kenden vanuit Londen). De kaartjes hadden we al besteld in Nederland dus deze konden we snel ophalen en gelijk de bus in. We hebben gelijk de gehele tour gedaan en hebben ze gelijk een groot deel van de stad kunnen zien en veel foto's kunnen maken.

Nadat deze tour was afgelopen hebben we een snelle lunch gedaan en zijn we naar het koninklijk paleis wat ook midden in de stad ligt en waar je zelfs tot aan de voordeur kan komen. Een bakkie koffie had geen zin want de gehele koninklijke familie schijnt op vakantie te zijn en is niet in Kopenhagen deze dagen.

Na ook hier weer wat foto's te hebben genomen, zijn we heerlijk langs het water gelopen richting de kleine zeemeermin. De kleine zeemeermin is 1 van de bekendste bezienswaardigheden in Kopenhagen en hier was het dus aardig druk, maar foto's maken lukt zonder problemen.

Hierna zijn we terug gelopen, wederom langs het water, en langs het koninklijk paleis waar nu de wisseling van de wacht was, als is deze 's-middags niet zo groots als om 12.00 uur wanneer dit wel het geval is en dit ook in het Engels gebeurd.

Inmiddels was het al aan het eind van de middag en besloten we terug te gaan naar het hotel en na wat te hebben gegeten hebben we nu een rustig avondje in ons hotel.

Kopenhagen is een erg leuke en vooral compacte stad waardoor je snel veel kunt zien. De mensen zijn hier netjes en vriendelijk en overal wordt er vloeiend Engels gesproken. Kopenhagen is wel bijzonder duur, hebben we inmiddels gemerkt, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Vanuit Kopenhagen god aften, oftewel fijne avond!

Dag 3: Wisseling van de wacht Dag 3: De kleine zeemeermin Dag 3: Kopenhagen Dag 3: De kleine zeemeermin Dag 3: Kopenhagen

Dag 3: Kopenhagen Dag 3: Koninklijk paleisDag 3: Centraal Station Kopenhagen Dag 3: Nyhavn

1. Mariska:
    28 juli 2016
    Klinkt als een leuk dagje
    Veel plezier daar!
    Groetjes Jacco, Mariska en Jack
  2. Ron & Corry:
    28 juli 2016
    Echt een toeristisch, lekker afwisselend, leuk dagje!! Mooie foto's.
    We zijn benieuwd naar morgen. Groetjes van ons.
  3. Johan en Willy:
    28 juli 2016
    Dat ziet er weer heel goed uit! Zo te zien genieten jullie daar goed!
    Morgen weer veel plezier gewenst! Groetjes Johan en Wil xx