Dag 7: Nurburgring en slechtweer

1 augustus 2017 - Nürburg, Duitsland

Vandaag onze laatste volledige dag in de Eiffel. Deze begon met een nacht waarin het bijzonder slecht weer was met vooral veel en heel hard onweer (zie ook de filmpjes) en heel veel regen. Vannacht waren we daardoor regelmatig wakker en toen we vanochtend wakker werden regende het nog steeds erg hard.

​Na het ontbijt vertrokken we richting de Nurburgring, het circuit hier dicht in de buurt. Doordat het hier overdekt is , was dit ideaal op een regendag als vandaag. Onderweg zagen we de wolken heel laag hangen en waren de bergen niet te zijn. De regen werd inmiddels wel wat minder en verder vandaag werd dit gelukkig ook steeds minder, op af en toe een pittige buitje na.

​We parkeerden op de parkeerplaats voor het hoofdgebouw van het circuit. Het circuit is zo'n 25 kilometer lang en rondom het circuit liggen tientallen parkeerplaatsen. We liepen via een loopbrug over de grote weg heen en liepen het gebouw van het museum binnen. Binnen in het museum zijn veel raceauto's te vinden, informatie over het circuit en over diverse (vooral formule 1) coureurs, uiteraard het meest over Michael Schumacher. Het was een erg mooi opgezet museum met dus veel auto's maar ook met een volledige pitstraat en startopstelling van de Formule 1. De laatste Formule 1 race was hier overigens in 2013.

​Na het museum zijn we even in een paar van de vele shops geweest en hebben wat leuke dingetjes gekocht. Daarna zijn we even over de boulevard van het circuit gelopen waar ook veel winkels en restaurants zitten en waar de toegang naar de tribunes zitten. Helaas waren die allemaal dicht en van het circuit zelf konden we maar een glimp zien. Op het Grand Prix circuit wordt namelijk veel getest door raceteams en autobedrijven en waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat iedereen dit ziet. Vandaag werd er, zover wij konden zien, getest met motoren.

​Na dat we alles gezien hadden gingen we terug naar de auto en weer terug naar ons huisje. 's- Middags zijn we nog even naar het stadje hier in de buurt geweest en verder hebben we lekker rustig aan gedaan en alvast de voorbereidingen getroffen voor de reis van morgen.

​Morgen vertrekken we naar ons volgende hotel in het volgende land, namelijk Luxemburg. De reis zal niet zo heel lang zijn en zoals het er nu naar uitziet zal het gewoon droog zijn, wat ook wel erg prettig is.

​Voor de laatste keer vanuit de Eiffel, fijne avond

Ben en Desiree

20170731_215829 20170731_215849 IMG_0936 IMG_0944 IMG_0953 IMG_0976 IMG_0981 IMG_0983 IMG_1018 IMG_1019 IMG_1032 IMG_1064