Dag 4 Oude hoofdstad en jeepsafari

19 juli 2011 - Sigiriya, Sri Lanka

Vanochtend vroeg om 06.45 werden we weer gewekt voor een nieuwe volle dag met weer volop bezichtigingen. Onze reisleider had van tevoren al gezegd dat je s ochtends wel eens gewekt zou kunnen worden door aapjes. Om 8 uur zat iedereen in de bus en gingen we op weg naar Polonnaruwa. Dit is een stuk rijden vanaf Sigiriya. Dat gaat ook over weggetjes waar geen asfalt ligt een waar er zomaar een olifant voor je neus kan staan. Trouwens zijn de wegen in Sri Lanka redelijk begaanbaar. Alleen zijn de verkeersregels niet altijd duidelijk! Iedereen doet maar wat en ze rijden ook nog eens op de Engelse stijl , dus dat maakt het er niet makkelijker op.

In Polannaruwa hebben we de oude restanten van een koningsstad gezien. Het waren allemaal restanten van de oude stad. Het deed ons erg denken aan het Forum Romana in Italië. Ook de weersomstandigheden waren hetzelde. Snikheet en weinig tot geen wind. Bij het Betreden van een tempel is het gewoonlijk dat je je sokken en schoenen uit moet doen. De grond was zo warm dat je bijna een vuurdans deed. Uiteindelijk heeft maar een deel van de groep de tempel betreden, vanwege de hete grond. Het was allemaal  mooi om te zien. jammer was wel dan je om de meter "lastig gevallen wordt", door van die verkopers van prullaria.

Na de tocht langs de ruïnes gingen we in de koele bus verder naar de lunch. Het was een late lunch, want pas om drie uur konden we lunchen. Na een korte lunch werden we opgehaald door 4 jeeps. We gingen namelijk op jeepsafari door een natuurpark. Eerst moesten we een stuk rijden naar het natuurpark. Achter in de jeep konden we lekker uitwaaien en dan was na een warme ochtend erg lekker. In de jeep was het erg gezellig, we zaten er met zijn zevenen in.

Met de jeep trokken we een nationaal park in en konden op zoek naar allerlei wilde dieren. In het begin was er nog weinig, behalve een schitterende natuur, te zien maar uiteindelijk hebben we toch aardig wat dieren gezien met als hoogtepunt een grote kudde olifanten die we van dichtbij konden zien en fotograferen natuurlijk.

Na de safari reden we naar een prachtige plek in het park waar we aan het water rond zonsondergang samen wat dronken en een groepsfoto maakten, een erg mooi moment.

Hierna was het tijd voor de rit terug richting bus, onderweg was het erg gezellig en na ongeveer een half uur waren we terug bij de bus en vertrokken we richting hotel waar we rond 8en aankwamen en we een uur later aan het diner zaten. Hierna hebben we gezamelijk wat gedronken en gezeten en rond 12en ging iedereen richting zijn kamer en zat deze mooie dag er weer op.