Dag 3 Vismarkt, olifantjes en tempel

18 juli 2011 - Sigiriya, Sri Lanka

Hallo allemaal,

Vanochtend werden we om 05.55 gewekt door de wekdienst van het hotel. Het ontbijt volgde daarna om 06.30 en vervolgens vertrokken we om 07.15 vanuit hotel.

Vandaag hebben we een drukke dag met diverse dingen op het programma(vandoor ook het vroege vertrek).

Eerste stop op het programma was de vismarkt van Negombo. Hier zagen we hoe de via op het land gebracht werd en hoe deze vervolgens verkocht werd. We zagen kleine vissen maar ook haaien, krabben, roggen en barracuda's. Leuk om te zien maar het is wel even wennen zo op de hele vroege ochtend.

Hierna zijn we weer in de bus gestapt voor een rit naar het olifantenweeshuis in Pinnawela.

Na een mooie rit kwamen we hier rond half 12 aan. Eerst gingen we richting de rivier waar de olifanten (van klein tot groot) op dat moment waren, we hebben hier heel veel foto's gemaakt en het was erg leuk om te zien. De rivier was voor het restaurant waar we daarna een heerlijk lunchbuffet hadden.

Na de lunch was het tijd om te gaan kijken hoe de babyolifantjes de fles kregen, enkelen van onze groep mochten dit ook zelf doen. Al met al een zeer geslaagd uitje.

Hierna reden we door met de bus voor een busrit van 4 uur richting Dambulla waar we rotstempels zouden gaan bekijken, onderweg stopten we nog even voor een fruitsapje (die niet heel geweldig was) om vervolgens verder te rijden door smalle (berg) weggetjes en in het idiote verkeer van Sri Lanka, gelukkig hebben wij een goede buschaffeur en bijrijder die daar niet warm of koud van worden(heel handig in het chaotische verkeer hier).

Na 4 uur busrijden kwamen we aan bij de rotstempel met veel Boedhabeelden (inmiddels weten we alles over het Boedhisme). De tempel lag boven op de berg welke we voor de helft met de bus deden en de rest deden we te voet, wat best wel pittig was. In de tempel moesten de schoenen weer uit (daar zijn we inmiddels al aan gewend na 3 dagen Sri Lanka) en gaf onze gids Sammy een rondleiding door de tempel, mooi om te zien en ook de verhalen te horen. Overigens worden we de hele reis begeleid door onze Belgische reisleider, onze lokale gids en door de buschaffeur en zijn bijrijder, met deze 4 gaan we het hele land door, en vooral onze lokale gids Sammy doet alles voor ons en weet enorm veel over dit mooie land.

Na het bezoek aan de tempel gingen we naar ons hotel, onderweg hebben we met de hele groep nog even de lokale supermarkt geplunderd en uiteindelijk kwamen we rond 8 uur in ons nieuwe hotel. Dit is echt een schitterend luxe hotel midden in de jungle (al hebben we die nog niet gezien aangezien het hier om 6 uur donker is) en worden we morgen waarschijnlijk gewekt door apen op het dak.

Daarna hebben we met z'n allen gedineerd en zat deze mooie dag er weer op.

Voor vandaag zit het erop, morgen gaan we om 8 uur naar een oude hoofdstad van Sri Lanka en vervolgens gaan we op safari in een nationaal park.

Groetjes vanuit hartje Sri Lanka, Dees en Ben

1. Johan en Willy:
    18 juli 2011
    Hoi, we hebben er nu 4 gekregen dus zijn helemaal op de hoogte, heel leuk om te lezen!!!
    Geniet lekker.
    Liefs Johan en mams
  2. Diane & Arnoud:
    19 juli 2011
    Alle mailtjes gelezen! En WOW!!! Wanneer mogen wij op vakantie?!?! GENIET ervan!!!!

Liefs Arnoud & Diane
  3. Alique:
    19 juli 2011
    Jullie hebben het goed voor elkaar als ik het zo lees. Lekker hoor. Geniet ervan! Groetjes van ons.