Dag 9: Rustig dagje in Norheimsund en omgeving

3 augustus 2016 - Norheimsund, Noorwegen

Vandaag was onze eerste volledige dag in Norheimsund. Na de pittige reisdag van gisteren hadden we besloten om vandaag rustig aan te doen en wat dingen in de omgeving te gaan bekijken en verder ook lekker te vertoeven in ons appartement.

Vanochtend hadden we eerst een goed ontbijt en daarna besloten we te gaan naar de Steindalfossen waterval, welke vlakbij ons appartement ligt. Deze waterval is 1 van de bekendste watervallen van Noorwegen. Het was inmiddels heerlijk weer en de zon scheen flink.

Bij de waterval hebben we de nodige foto's gemaakt en zijn we naar boven gelopen waar je ook onder de waterval door kon lopen zonder nat te worden, een erg leuke ervaring. Na nog wat souvenirs te hebben gekocht en de nodige foto's, zijn we weer in de auto gestapt en zijn we gereden naar Oystese.

Oystese is een dorpje wat net aan de andere kant van het fjord ligt en dus weer een heel ander uitzicht heeft, dit doordat er tussen Norheimsund en Oystese een tunnel zit. Overigens zijn er hier heel veel tunnels door de fjorden heen, dat hebben we wel gemerkt op de reis hier naar toe.

Hierna zijn we terug naar ons appartement gegaan en hebben we in de middag nog door Norheimsund en omgeving gelopen en verder rustig aan gedaan, dat was ook wel lekker na alle dagen waarop we iedere dag druk bezig waren.

Morgen hebben we in de planning om te gaan naar Bergen, dit is een grote stad p zo'n uur rijden van Norheimsund.

Groetjes vanuit Norheimsund,

Dees en Ben

IMG_9738 IMG_974620160803_113439 20160803_122017IMG_9749 IMG_9752IMG_9755 IMG_9765IMG_9793 IMG_9802IMG_9842 IMG_9867IMG_9870 IMG_9872

1. Johan en Willy:
    3 augustus 2016
    Wat een mooie foto's weer en wat een ontzettend mooie omgeving!
    Lekker genieten van de rust en de omgeving en morgen weer een leuke dag gewenst!