Dag 5 Vrije ochtend en kruiden specerijen

20 juli 2011 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag weer een reisdag, ditmaal van Sigiriya naar Kandy in het midden van Sri Lanka.

Deze ochtend hoefden we niet vroeg op te staan daar wij een halve ochtend vrij hadden. De helft van onze groep deed een (optionele) excursie waar wij niet meegingen . Het was een rotsbeklimming van 1200 open treden op een trap langs de rots. Dit zagen wij beiden echter niet zo zitten en met ons meerdere van de groep.

Na dat de andere helft terug was vertrokken we rond 10.30 richting Kandy met onderweg een rondleiding met lunch bij een kruidenspecerij. Dit was op zich leuk om te zien en te horen maar volgens ons en ook de groep was dit voornamelijk een commercieel uitstapje, wat wel duidelijk was aan het eind in het winkeltje toen ineens van alles opgedrongen werd.

Na de lunch reden we door en kwamen we zo rond half 5 aan in ons nieuwe hotel in Kandy, waar we gisteren nog in de jungle zaten zitten we nu in de bergen, Kandy zelf ligt op 600 meter hoogte en om ons heen zijn diverse bergen te zien.