Zonnig en warm Londen, geen problemen met de metro

30 april 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was het, na een korte mistige start, zonnig en behoorlijk warm in Londen. Een mooie dag om vooral veel buiten te gaan doen. Vanochtend hebben we weer rustig aan gedaan, op tv konden we zien dat het in de spits weer een chaos was vanwege de metro staking.

Wij zijn daarom vanochtend eerst naar het olympisch park geweest wat vlakbij ons hotel ligt. Het park is inmiddels omgebouwd naar een echt park met daarin nog de stadions van de olympische spelen van 2012. Het was leuk om dit even gezien te hebben, zeker omdat we dicht in de buurt zaten.

Vervolgens zijn we met de metro naar Hyde Park gegaan, dit ging overigens zonder problemen en heel snel. Hier hebben we een rondje gelopen en ook geluncht. Na de lunch zijn we wederom met de metro naar Greenwich gegaan. Hier moesten we eerst een behoorlijke klim doen om boven te komen, maar boven op de heuvel heb je een mooi en wijds overzicht over heel Londen. Ook zijn we daar naar de Royal Observatory geweest, daar loopt de nul lijn en uiteraard hebben we daar fotos gemaakt met de ene voet op de ene kant van de aarde en de andere voet aan de andere kant.

Hierna zijn we even terug gegaan naar het hotel voor de spits weer losbarstte om vervolgens daarna richting de Tower Bridge te gaan om daar te eten en ook weer een rondje te lopen. Daarna zonder problemen met de metro richting de Big Ben, Downing Street 10, Trafalgar Square en Piccadilly Circus. Hierna hadden onze voeten het aardig gehad en zijn we richting hotel gegaan. Kortom vandaag hebben we wederom veel gezien en gedaan.

Inmiddels is de metro staking voorbij en zou morgen alles weer normaal moeten rijden. Wij hebben afgelopen dagen zeer weinig last gehad van de staking, al schijnt dat voor de werkende mens in Londen totaal anders zijn geweest zien we in de kranten en op de tv.

Vanuit Londen, Goodnight!

imageimageimageimageimage

1. Ron & Corry:
    1 mei 2014
    Hoi, nou jullie besteden je tijd goed! Leuk om jullie verhalen te lezen. Roept veel herkenning op! Fijn dat jullie weinig last hebben van de metrostaking. Wat een raar gezicht die stille stations. Dat kennen jullie en wij ook héél anders! Fijne dag nog vandaag. Groetjes, ook van Ron, die hard aan het werk is.
  2. Johan en Wil:
    1 mei 2014
    Hoi, heel leuk weer om jullie verhaal te lezen en lekker dat jullie mooi weer hebben!
    Geniet nog lekker daar vandaag! Xx