London calling, veel regen vandaag

1 mei 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Na het schitterende weer van gisteren was het vandaag een echte Engelse dag met behoorlijk wat regen, of zoals ze hier zeggen, het regent Cats and dogs.

Na het ontbijt vanochtend konden we op tijd vertrekken want de metro reed vandaag gewoon weer volgens normaal schema. Alleen waar we de afgelopen dagen bijna lege metro's hadden, hadden we vandaag stampvolle metro's.

Eerste stop vandaag was vandaag bij het Transport museum, een museum over de geschiedenis van het Londense openbaar vervoer met veel oude metro's en dubbeldekkerbussen. Ondanks dat we hier vaker geweest zijn was dit weer erg mooi om te zien. Na hier ook nog een bakkie koffie te hebben gedaan gingen we hierna via Leicester Square naar Oxford Street, de grote en meest bekende winkelstraat van Londen. Hier hebben we een stuk gelopen met af en toe een winkel in en uit (ook vanwege de regen die nog steeds viel). Uiteindelijk begon het stevig te regenen en vertrokken we richting het hotel. In de omgeving van het hotel hebben we nog een rondje gelopen door het grootste (overdekte) winkelcentrum van Europa.

Na een bakkie koffie in de omgeving van het hotel vertrokken we weer richting stad en in de metro was het vanwege de spits nu echt heel druk. Met de regen viel het nu redelijk mee waardoor we nog een stuk konden lopen langs Piccadilly Citcus, Trafalgar Square, London Eye en Big Ben. Tussendoor kwam het weer met bakken uit de hemel alleen zaten wij toen lekker binnen bij de Starbucks.

Hierna zijn we terug richting hotel vertrokken, aangezien we ook onze voetjes inmiddels aardig begonnen te voelen. Nu hebben we nog een lekker avondje in het hotel en morgen vertrekken we weer richting huis naar een heerlijk weekje London,met veel te hebben gezien en gedaan!

Voor de laatste keer vanuit Londen, good night!

1. Ron & Corry:
    2 mei 2014
    Hoi Ben en Desiree, nou jullie laten je door de regen niet tegen houden om wat te doen. Nou ja wat, zelfs weer heel veel!! Weer leuk om te lezen. Goede reis terug en nog een lekker weekend nagenieten. Groetjes, Taco