Auto, trein, boten en poffertjes

5 augustus 2023 - Leeuwarden, Nederland

Vanochtend was ik weer op mijn vast tijd zo rond 7 uur wakker, net als papa en mama. En natuurlijk moest snel mijn badpakje aan want ik wilde natuurlijk heel snel weer in bad. Ik kon haast niet wachten en stond te springen erin te gaan. Ik kon weer lekker met mijn badeendjes en hondjeswashand spelen. Na het bad gingen we weer ontbijten en hebben we weer lekker gegeten. Daarna nog eventjes naar onze kamer voor we weer op stap zouden gaan. Hier in het Noorden zou het voorlopig goed weer blijven dus daar gingen we dan ook zeker gebruik van maken.

Omdat ik helemaal weg ben van auto's, treinen en boten enz., hadden papa en mama iets leuks bedacht vandaag. Met de auto reden we eerst naar station Franeker, hier zo'n 20 minuten vandaan. Daar hebben we de auto geparkeerd want vanaf hier wilden we verder met de trein naar Harlingen-Haven. Gisteren waren we al op het strand bij Harlingen maar nu zouden we naar de haven en het stadje gaan. We wilden eerst een kaartje kopen maar de automaat deed het niet en dus kon dat niet. Toen de trein aan kwam rijden wilde we dat melden bij de conducteur maar die zat niet in deze trein dus hebben we gereden zonder kaartjes, maar daar konden we zelf niets aan doen. Met de trein was het ruim 15 minuten rijden en stopten we onderweg alleen eventjes in Harlingen voordat de trein verder reed naar Harlingen Haven. Het was ook een dieseltrein, helemaal anders als bij ons dus hebben ze hier ook geen bovenleiding. Na ruim kwartier kwamen we bij de eindbestemming en de trein stopte ook echt in de haven, gelijk toen we de trein uitstapten konden we de zee al zien.

We liepen van het perron af en een paar trappen omhoog en vanaf daar kon ik heel boten zien en ook grote boten. Ook ging steeds de brug open voor boten die naar zee gingen dus dat vond ik ook heel interessant. Ik had ook geluk want toen ik er stond kwam ook de boot die naar Terschelling ging met allemaal mensen en auto's vlak voor mij langs en of dat nog niet genoeg nog was ook nog de snelboot naar Terschelling toe. Ik keek mijn ogen uit en wilde eigenlijk niet weg maar papa en mama wilden ook nog even naar het stadje lopen. We hebben een stukje gelopen en toen zagen we een heel leuk restaurant precies naast de haven. Daar zijn we naar binnen gegaan en natuurlijk wilde ik aan het raam zitten want dan kon ik alle boten zien die weg voeren naar de zee en dat waren er heel veel. Ik heb toen ook nog poffertjes gegeten en een groot glas melk op en papa had ook poffertjes en mama appeltaart, erg lekker allemaal. Ik kreeg ook nog een kleurplaat van de mensen van het restaurant, dus al met al was het heel leuk en zeer geslaagd. Nadat alles op was gingen we weer terug naar boven, naar het punt van de haven en weer had ik geluk want nu zag ik de boot nog langs komen die van Terschelling af kwam. Na nog wat andere boten te hebben gezien was het tijd om te gaan. ondanks dat ik dat eigenlijk niet wilde, maar de trein stond al op ons te wachten iom weer terug te gaan. In de trein waren papa, mama en ik helemaal alleen, we hadden tot Harlingen dus echt een prive trein. Daar stapten een paar mensen in maar het was heel rustig. Bij station Franeker stapten wij weer uit en reden we met de auto terug naar het hotel. Inmiddels was ik wel heel moe en ging ik naar mijn bedje waar ik eerst mijn hele verhaal van de ochtend aan mijn knuffel vertelde voor ik in slaap viel.

Na mijn slaapje gingen we nog even naar een babywinkel in Drachten, hier zo'n 25 minuten vandaag. We zagen al hele donkere luchten maar onderweg bleef het nog wel droog. IN de winkel hebben we nog een mooie jurk voor mij gekocht en wat leuke kleertjes voor de baby. Toen we buiten kwamen regende het ineens heel hard en onweerde het ook heel hard en dichtbij, dus gingen we heel snel de auto in en reden we terug naar Leeuwarden. Onderweg was het heel slecht weer maar na z0'n 20 minuten waren we in Leeuwarden. Daar hebben we in de speelgoedwinkel nog wat dingetjes en een maxi-cosi voor mijn pop gekocht. Hierna zijn we naar het hotel teruggegaan en tussendoor hebben we nog even snel McDonalds gehaald en dat in het hotel opgegeten. In het hotel heb ik daarna nog met papa en mama gespeeld maar vooral met mijn pop die ik heel leuk vind. Ik gedraag me nu al echt als een moedertje zeggen papa en mama dus dat belooft nog wat voor straks zeggen ze, maar dan snap ik niet echt was ze bedoelen. Ik heb vandaag ook weer nieuwe woordjes gezegd en onderweg in de auto zeg ik hallo tegen alle schaapjes, koetjes en paardjes die we tegenkomen en dat zijn er in Friesland heel veel.

Ik wil ook iedereen bedanken voor de hele leuke reacties die ik elke dag krijg, ik kan ze zelf nog niet lezen maar papa en mama vertellen me alles.

Nu lig ik alweer lekker te slapen want ik was heel moe en ik ben aan het dromen over de superleuke dag van vandaag.

Groetjes van Chiara

IMG_9449 image8 (1) DSC_0037 (3) image12 (1) image19 (1) image6 (1) IMG_9455DSC_0059 (2) DSC_0055 (3) DSC_0050 (3) DSC_0048 (3) DSC_0052 (3) DSC_0041 (3) DSC_0030 (3) DSC_0018 (3) DSC_0015 (3) DSC_0010 (3) image1 (1) image28 (2) IMG_9461IMG_9457IMG_9468IMG_9470image5 (4)

1. Opa en Oma:
    5 augustus 2023
    Hoi schat, wat zul jij een superleuke dag hebben gehad dat hadden papa en mama goed bedacht! Leuk met al die boten en zo dichtbij, gelukkig was het droog! Wat heb je een leuke maxi-cosi voor je pop, nu kan ze naast je zitten in de auto. Dat geloofd Oma best dat je een echt moedertje bent! En vandaag poffertjes en McDonald's gegeten, echt vakantie😋 Nog even lekker slapen en ontbijten in het Noorden en dan morgen weer een dagje naar huis. Alvast een goede reis voor morgen en hopelijk is het goed weer! Een dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    6 augustus 2023
    Wat heb jij veel boten gezien, Chiara, wauw, echt héél leuk!! En wat leuk dat jullie met de trein meegingen. Mama krijgt als de baby er is een goede hulp zie ik. Snap dat je moe bent na zo'n dag en papa ook best ook wel!😉😊 Gezellige reis naar huis samen met je pop en mama en papa!