Voor het eerst naar Zee!

4 augustus 2023 - Leeuwarden, Nederland

Vandaag was ik zo rond kwart voor 7 wakker, en ook papa en mama waren dat dus we konden daarna gelijk weer verder met mijn favoriete ochtend ritueel, in bad. Ik had het weer erg naar mijn zin maar helaas werd het water koud en moest ik weer uit. Na het aankleden gingen we naar beneden voor het ontbijt en heb ik weer lekker gegeten en weer melk gedronken.

Daarna gingen we even naar boven om de spulletjes te halen en om richting de auto te gaan. We gingen vandaag eerst naar een dierentuin/speeltuin. Dit was verder Friesland in en hier zo’n 20 minuten vandaan. Na een tijdje rijden waar het onderweg heel rustig was, waren we bij Sanjes Safari, zoals dit park heette. Ze hadden een kleine dierentuin, een binnen- en buitenspeeltuin en ook nog een verkeerstuin. Helaas was ik nog voor veel dingetjes te klein dus dat was wel jammer, wel heb ik gespeeld met ballen in de binnenspeeltuin.

Hierna gingen we naar buiten bij de dieren kijken, als eerste zag ik een struisvogel die wel heel groot was en daarna kwamen we bij de kinderboerderij. Hier ben ik bij de geitjes gaan kijken en heb ik ook een konijn uitgebreid geaaid, dit vind ik heel leuk. Daarna gingen we verder en kwamen we langs uilen en Walibi’s, die ik ook mooi vond. We zagen ook nog meer geitje en koetjes en ook herten en grote vogels waren er. Ook waren er weer kamelen die ik weer erg interessant vond. Na nog even langs de ezeltjes te zijn geweest zijn we weer naar binnen gegaan. We zouden hier ook wat eten maar dat werd lastig hier dus zijn we terug naar Leeuwarden gereden en heb ik voor het eerst bij de Mc Donalds gegeten. Nog geen happy meal want daar lust ik nog niet zo veel van maar wel lekkere frietjes met dip.

Daarna was het tijd om terug naar het hotel te gaan wang het was weer tijd voor mijn slaapje. Ik heb weer lekker 2 uurtjes geslapen en daarna was ik weer helemaal fit om op stap te gaan met papa en mama.

We gingen weer naar de auto en reden toen richting Harlingen, iets meer dan 20 minuten hier vandaan. Na een ritje waar ik veel naar buiten heb zitten kijken kwamen we bij een parkeerplaats en hier hebben we de auto neer gezet. We liepen een stukje omhoog bij de dijk en toen we boven waren zag ik voor het eerst de zee. Ik wist niet waar ik moest kijken en wat ik zag, ik vond het heel mooi en heel bijzonder. Al het water, de boten en het zand. Daarna liepen we weer naar beneden en hebben een stuk over het strand gelopen. Het was mooi weer met veel zon en ook een beetje wind dus dat was heel leuk. Hierna hebben we wat gegeten en gedronken bij een strandpaviljoen. Ik kreeg een groot glas melk en zat allemaal naar buiten te kijken want dat vond ik heel interessant. Hierna was ik best wel moe en zijn we terug naar het hotel gereden want we zouden ook nog uit eten gaan.

In het restaurant heb ik toen broodjes gegeten en daarna heb ik voor het eerst poffertjes gegeten en ik vond ze heel lekker en had ze allemaal op. Daarna had ik ook nog een ijsje in een mooie beker maar dit was een beetje teveel maar de beker mocht ik wel meenemen.

Daarna zijn we naar de kamer gegaan en heb ik nog even op het balkon naar de auto’s gekeken en natuurlijk met mijn pop gespeeld en toen was ik best wel moe en ben ik naar bedje gegaan want ik best wel moe want toen ik in mijn bedje lag sliep ik meteen. Ik ben nu heerlijk aan het dromen over wat ik allemaal bij de zee heb gezien.

Liefs uit Leeuwarden van Chiara

image32 image34 image37 image39 DSC_0029 (2) DSC_0022 (2) DSC_0020 (2) DSC_0015 (2) DSC_0012 (2) DSC_0013 (2) DSC_0008 (2) DSC_0001 (2) image24 image11 (3) DSC_0054 (2) DSC_0056 (2) DSC_0052 (2) image16 (2) image18 DSC_0050 (2) DSC_0043 (2) DSC_0040 (2) image23 IMG_9445 image2 (3) image6 (3) IMG_9448

1. Opa en Oma:
    4 augustus 2023
    Hoi schat, wat heb jij weer veel meegemaakt vandaag en wat een leuke foto's van jou met papa en mama 🥰 Weer bij de diertjes geweest en lekker kunnen knuffelen. Wat zal dat leuk zijn geweest om de zee te zien, een hele belevenis! En naar de McDonald's en poffertjes gegeten wat heb jij veel om van te dromen! Voor morgen alvast een leuke dag gewenst! Een dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    5 augustus 2023
    Vond jij de zee en het strand ook zo leuk, Chiara, wij ook!! Mooi om te zien hoe jij samen met papa en mama geniet! Vandaag heb je vast weer een leuke dag!