Gezellige dag met mama en veel helpen

16 augustus 2023 - Woerden, Nederland

Vanmorgen werd ik rond een uurtje of 06.45 uur wakker. Vandaag moesten we op tijd uit bed, want papa moest gewoon naar zijn werk. Papa en mama hebben gedoucht en daarna konden we naar beneden voor het ontbijt. Tijdens het ontbijt werden de boodschappen al bezorgd. Dit heeft papa nog aangepakt, omdat het tillen van de zware spullen voor mama en de baby niet goed is.
We hebben verder ontbeten en toen moest papa naar zijn werk. Ik heb papa uitgebreid uitgezwaaid en ook toen de auto wegreed met 'mijn auto' heb ik gezwaaid voor het raam en veel handkusjes gegeven.

Nadat ik papa echt niet meer kon zien heb ik mama geholpen met wat klusjes. Als eerste moesten alle boodschappen opgeruimd worden. De zware tassen en kratten stonden op een hoogte die handig was voor mij, zodat ik alles aan mama aan kon geven of zelf weg kon brengen naar de keuken. Ik vind het altijd leuk om mee te helpen. Daarna heb ik mama ook nog geholpen met de vaatwasser. Samen is dat heel gezellig en gaat het (niet altijd) sneller.
Na de boodschappen en de vaatwasser hebben we samen ook nog de was uit de wasmachine gehaald en een nieuwe was aangezet. Ook dit vind ik sinds een paar dagen erg leuk. Ik heb zelfs ook de wasmachine aangezet.
Daarna was het toch echt even tijd voor een pauze met fruit, een koekje en Minnie.

Na de pauze zijn we op de fiets naar de stad geweest. Mama moest bij de Hema wat halen voor de kinderen op school en natuurlijk vond ik dat leuk. Vooral de roltrappen en daarna hebben we gezellig een bakje thee en een kopje melk gedronken.
We zijn nog naar een paar andere winkels geweest. Ik heb ook gewinkeld voor nieuwe hemdjes en onderbroekjes. De rompers die ik draag zijn niet handig met luierbroekjes en ik ben ook hard aan het oefenen op het potje, dus dan is het nieuwe wel handig. Ik heb hele mooie gekregen met Wowo (hond van Paw Patrol) en Minnie en leuke paarse met bloemetjes.
Nadat we deze hadden gekocht zijn we naar huis gegaan en was het alweer tijd voor mijn broodje.

Na mijn lunch was het bedtijd, want ik was al best wel moe. Vandaag was het wel bijzonder, want ik heb voor het eerst in mijn nieuwe peuterbed geslapen. Dit vond ik wel spannend, maar ook erg leuk. Ik sliep dan ook gelijk en heb heerlijk geslapen tot mama mij uit mijn bed heeft gehaald.

Na mijn slaapje heb ik nog lekker gespeeld in de tuin en heb ik mama ook nog met wat dingetjes geholpen.
Dit hebben we gedaan tot papa thuis kwam. Ook vandaag heb ik weer met papa en mama meegegeten. Ik had na het eten nog even tijd om nog lekker buiten te spelen.

Na het tanden poetsen, boekje voorlezen en omkleden ben ik naar bedje gegaan. Ook nu weer in mijn nieuwe bedje. Dit vond ik wat spannender dan vanmiddag, maar uiteindelijk ben ik in slaap gevallen.

Momenteel droom ik alweer van alle diertjes die op mijn dekbed staan en alles wat ik vandaag met mama heb gedaan.
Morgen is papa ook gezellig thuis en gaan we weer leuke dingen doen. Morgen is dan ook de laatste dag van mijn vakantie. Vrijdag moet ik ook weer naar school, omdat papa en mama dan allebei weer moeten werken.

Liefs van Chiara

image0image5 image7 image13 image15 image20 image26 image31 image33 image37 image34

1. Opa en Oma:
    16 augustus 2023
    Hoi schat, wat leuk om jouw belevenissen weer te lezen over je dagje met mama vandaag! Dus papa ging vandaag alleen met "jouw" auto maar je hebt papa wel heel lief een heel eind uitgezwaaid. Heel lief van jou dat je vandaag mama overal zo goed mee hebt geholpen👍 Gezellig met mama naar de Hema en wat leuk dat je echte grote meisjes hemdjes en broekjes hebt dat is inderdaad veel handiger en dan ook nog van die leuke! Dat geloofd Oma best dat je nieuwe bed een beetje spannend is want het is toch heel anders maar dat gaat vast snel wennen! Hopelijk slaap je vannacht de hele nacht lekker in je nieuwe bed en morgenvroeg niet heel erg vroeg want papa en mama hoeven niet vroeg op😆 Morgen een hele fijne laatste vakantiedag met papa en mama! Dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    17 augustus 2023
    Wat ben jij een goede hulp voor mama. Chiara! Jij kunt al echt goed helpen met steeds meer dingen! Fijn dat je aan je nieuwe bed begint te wennen. Wat speel jij lekker buiten, heerlijk in jullie tuin! Fijne dag morgen met papa en mama op jullie echt laatste vakantiedag!