Madurodam en weer veel helpen

13 augustus 2023 - Woerden, Nederland

Vanochtend was ik weer rond 7 uur wakker, mijn normale tijd tegenwoordig en ook papa en mama waren wakker. Nadat we aangekleed waren gingen we naar beneden en gingen we ontbijten. Ik had 2 broodjes op en dit ging ook best wel snel. Nadat we het eten op hadden was het al weer bijna tijd om te gaan want we zouden vandaag naar Madurodam gaan en dat is al om 9 uur open. We vertrokken dus rond half 9 met de auto richting Den Haag. Op de weg was het heel rustig en er was bijna niemand op de weg en dus waren we vrij snel bij Madurodam. Op de parkeerplaats daar stonden ook nog niet zo heel veel auto's dus nadat we naar binnen waren gegaan waren we 1 van de eerste mensen die er waren.

In Madurodam ben ik al een paar keer geweest en ik vind dit erg mooi altijd. Als eerst liepen we langs de boten, sinds ik die in Harlingen heb gezien vind ik die ook erg interessant. En ondanks dat het hier miniaturen boten zijn, waren ze voor mij best wel groot. Nadat ik hier een tijdje had gekeken liepen we verder over een brug en toen zag ik gelijk de eerste treinen al en dit vind ik helemaal geweldig, en er reden er gelijk al heel veel. We liepen langs alle treinen en toen zagen we ook de molens en sinds ik het woord molen kan zeggen, noem ik ook alle molens die ik onderweg zie, dus nu ook. En we liepen weer verder, zagen nog meer treinen en daarna kwamen we bij de vliegtuigen die echt groot waren en ook nog reden, dit vond ik erg leuk. Iets verder was de snelweg en daar reden heel veel auto's en ook grote auto's. Ik vond dit heel leuk om te zien en ging zelfs op mijn knieen zitten en wilde hier eigenlijk ook niet weg. We liepen weer verder en kwamen toen bij de Nijntje speeltuin, die vond ik de vorige keren ook helemaal geweldig, helaas was hier wel veel nat dus kon ik niet over op spelen maar ik kon wel klimmen en klauteren wat ik heel leuk vind. Daarna weer verder, langs de tram, het voetbalstadion en heel veel andere gebouwen die ik niet kende, maar papa en mama wel. Daarna kwamen we op een punt waar weer veel treinen reden en ik keek mijn ogen weer uit. Daarna toch nog even terug naar de auto's en langs de vliegtuigen liepen we even naar de souvenirshop. Hier hebben we magneten van Madurodam gekocht, want ik ga magneten sparen van overal waar ik kom en deze komen te hangen op een groot magnetenbord wat inmiddels op mijn kamer hangt, zo heb ik overal een klein souvenirtje van. Daarna hebben we nog wat gegeten en gedronken en zijn we terug naar de auto gegaan. Inmiddels was het heel druk geworden en we moesten ook op tijd thuis zijn voor mijn slaapje. Na zo'n 40 minuten waren we weer thuis en ging ik naar bed.

Na 2 uurtjes was ik er weer uit en nu gingen we thuis nog wat dingetjes doen. Ik heb papa geholpen met het leggen van plintjes, ik heb natuurlijk geholpen met de was, ik heb mama nog wat geholpen met dingetjes en ik heb zelf (met de stofzuiger van papa en mama) gestofzuigd. Tussendoor heb ik natuurlijk ook nog Minnie gekeken en mijn fruit gegeten. Na alle klusjes was het tijd om te gaan eten en na het eten heb ik nog lekker buiten gespeeld. Daarna was het echt tijd om naar bed te gaan en sliep ik gelijk.

Liefs van Chiara

image2 (3) DSC_0325DSC_0326DSC_0314 DSC_0311 DSC_0301 image4 (1) DSC_0290 DSC_0294 DSC_0290 DSC_0281 DSC_0284 DSC_0266 DSC_0255 DSC_0252 DSC_0247 DSC_0246 DSC_0236 DSC_0233 DSC_0231 DSC_0221 DSC_0214 DSC_0210 DSC_0197 DSC_0192 DSC_0187 DSC_0180 DSC_0178 DSC_0176 IMG_9576 IMG_9575

1. Opa en Oma:
    13 augustus 2023
    Hoi schat, wat leuk dat je weer een keertje naar Madurodam bent geweest dat is iedere keer weer leuk! Wat heb je de slaapkamer van Opa en oma helemaal mooi gemaakt daar zijn we heel blij mee! Dat je nu ook al met de "echte" stofzuiger kunt stofzuigen wat goed van jou! Lekker dat jullie vandaag mooi weer hadden en weer lekker naar buiten konden! Lekker slapen na weer een leuke dag! Dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    15 augustus 2023
    Tjonge, Chiara, letten we even niet op omdat we druk zijn ., beleef jij weer van alles! Wat leuk, hè, Madurodam en dan ben jij soms groter dan de dingen die je ziet! Fijn nog even genieten samen met mama en papa, maar ook nog hard aan het werk!