Voor het eerst in het buitenland, spelen en beestjes

30 juli 2023 - Heerlen, Nederland

Vandaag was onze eerste volle dag in Zuid-Limburg. Ik was rond 7 uur wakker net als papa en mama. Omdat we op deze kamer weer een bad hebben was het natuurlijk weer tijd om lekker in bad te gaan en sinds vanochtend kan ik ook zelf bad zeggen. Overigens heb ik vandaag heel veel nieuwe woordjes gezegd maar daarover later meer. Ik deed snel mijn badpakje aan en ging weer met papa in bad, dit bad was overigens nog groter als het bad in Apeldoorn en Veenendaal. Na een tijdje badderen werd het water koud en ging ik er weer uit, het liefst bleef ik nog langer zitten want ik ben een grote fan van badderen inmiddels. Daarna ben ik aangekleed met hulp van mezelf en was het tijd om te gaan ontbijten. Ook hier was er weer heel veel keus en was het weer erg lekker, ik had een croissantje en een bruin broodje en papa en mama hebben ook weer lekker gegeten. Daarna zijn we nog even naar de kamer gegaan en daarna was het tijd om naar de auto te gaan.

Eerst gingen we naar het hoogste punt van Nederland en het drielandenpunt. Omdat het niet allemaal nog niet open was, was het hier heel rustig en konden we hier rustig rondlopen. Ik ben eerst op de foto gegaan op het hoogste punt van Nederland, ik was nog nooit zo hoog geweest en daarna ben ik op de foto (ook met papa en mama) gegaan bij de het drielandenpunt. En ik liep hier ook omheen dus voor het eerst in mijn leven was ik ook in het buitenland en ook gelijk in 2 landen, heel leuk! Na wat foto's zijn we nog naar de souvenirshop gegaan en hebben we wat leuke souvenirtjes gekocht en heb ik ook een kaart voor mijn school gekocht zodat ik die kan sturen naar de juffen en de andere kindjes. Wij gingen toen terug naar de auto, net op tijd want het werd nu wel drukker.

Met de auto reden we van Vaals naar Valkenburg en hier gingen we naar een speelboerderij. Hier waren we vorig jaar ook maar toen was ik nog te klein om met dingen te spelen maar nu niet meer. We parkeerden de auto en gingen toen eerst naar de speeltuin, daar heb ik gespeeld bij een leuke huisje en een leuke glijbaan en daarna door naar de loopauto's. Hier heb ik met meerdere auto's en fietsjes gereden en met een grote tractor met aanhanger heb ik zelfs een heel rondje gedaan, met een beetje hulp van papa maar toch. En het was ook nog best wel zwaar want in Limburg zijn het natuurlijk allemaal heuvels, zelfs bij de kinderboerderij. Daarna ben ik bij de geitjes wezen kijken en natuurlijk bij de konijntjes, die heb ik zelfs wat gras gegeven waar ze van konden eten. Daarna zijn we naar binnen gegaan want daar kon je met van alles spelen en omdat we er toch waren en het bijna etenstijd was, hebben we ook gelijk gegeten hier en ik had weer een hele grote pannenkoek met natuurlijk poedersuiker dip. Terwijl we op het eten moesten wachten kon ik mooi nog spelen met allemaal speelgoed, een speeltoestel en grote blokken, heel leuk!

Toen mijn pannenkoek zo goed als op was en papa en mama ook uitgegeten waren, gingen we naar de auto en was het tijd om terug naar het hotel te gaan want het was tijd voor mijn slaapje. Ondanks dat ik al heel veel kan, het goed vol houd, moet ik tussendoor toch nog eventjes bijtanken (en papa en mama ook). Na ongeveer 2 uurtjes was ik weer wakker en kon ik nog eventjes in mijn kamer spelen. Ik ben ook voor het eerst van de glijbaan gegaan maar die was best wel hoog en ging daardoor best wel hard, ik vond het wel een beetje eng maar met een beetje hulp van papa en mama ging het daarna helemaal goed. Papa moest mij onderaan wel opvangen want anders werd ik echt gelanceerd zo hard ging hij. Daarna was het weer tijd om op pad te gaan want we zouden weer naar de beestjes gaan bij Gaia Zoo in Kerkrade, hier niet zo ver vandaan. Papa en mama waren hier een tijd geleden wel al geweest maar ik nog niet, dus dit was helemaal nieuw voor mij.

Na een klein kwartiertje tijden waren we bij de dierentuin, er stonden heel veel auto's maar we zagen ook dat al best veel mensen alweer weg gingen. Na een kaartje te hebben gekocht konden we naar binnen. Dit was nog best wel een stukje lopen met ook best veel heuvels, want die hebben ze veel hier heb ik gemerkt. Als eerste kwamen we bij de aapjes en die vond ik natuurlijk gelijk helemaal leuk en ik kon ze ook nog heel goed zien. Daarna gingen we langs wat vogels (kwaks), zagen we de wolven lopen, zagen we papegaaien en ook heel veel wasberen, papa en mama waren blij dat ze niet ging zingen maar die grap snapte ik nog niet helemaal maar dat komt later nog wel denk ik. Heel veel dieren had ik nog nooit gezien dus dat was extra leuk. Daarna zag ik was rendieren en kreeg ik daarna mijn fruitjes voordat we weer verder gingen. Daarna kwamen we bij de poesjes (lynxen) en die vond ik heel leuk want die waren heel dichtbij en ook kon ik voor het eerst poesje zeggen. Vervolgens kwamen we bij de kamelen en die had ik ook nog nooit gezien en ik kon toen ook ineens kameel zeggen, weer een nieuw woordje. Daarna zagen we de leeuw en die kon ik bijna aanraken want die lag tegen het raam aan. Mama vond dat eng maar ikke niet, papa legde ondertussen aan mama uit dat dit geen HR++ glas was zoals bij ons thuis maar waarschijnlijk HR+++++++++++++++. Daarna zagen we de wilde hond en de neushoorn en toen kwamen we bij de giraffe en ineens kon ik ook giraffe zeggen, het ging in de dierentuin wel heel hard met de nieuwe woordjes. De giraffe was aan het eten en ook voor ons was het tijd om even te gaan eten. Ik heb Belgische patatjes op met Belgische dip en dit vond ik erg lekker. Na het eten nam papa nog een ijsje en ik at in mijn buggy ook nog even lekker door en gingen we nog even langs de dwergnijlpaardjes. Ook die had ik nog nooit gezien en die kwamen ook dichtbij zodat ik ze goed kon zien. Inmiddels was het tijd om helaas weer te gaan want de dierentuin ging bijna dicht en ik was ook best wel heel erg moe. We moesten nog een stukje lopen naar de auto en daarna reden we terug naar het hotel

In het hotel heb ik nog even op mijn kamer gespeeld met de glijbaan, mijn stapelbedden en mijn tent. Hopelijk hebben papa en mama door dat ik dit heel erg leuke vind en is er straks nog wat ruimte op mijn kamer thuis voor een tent, en het behang met de diertjes vind ik ook heel mooi. Na het tandenpoetsen en mijn vitamines was het tijd om naar bedje te gaan. Inmiddels regent het buiten maar ik lig heerlijk te slapen en te dromen over alles wat ik vandaag allemaal heb gedaan.

Liefs vanuit Limburg van Chiara

IMG_9327 IMG_9328 IMG_9348 image14 (3) IMG_9337 image11 (7) IMG_9343
image9 (7) image6 (8) image0 (9) image2 (9) image5 (5) IMG_9358  IMG_9356 IMG_9354 IMG_9353 image1 (3) image10 (3) image3 (4) image5 (5) image6 (2) image4 (2) image19 (2) IMG_9362 IMG_9364 image12 (4) DSC_0044 image3 (7) DSC_0029 DSC_0042 image0 (7)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa en Oma:
    30 juli 2023
    Hoi schat, wat heb je vandaag veel beleefd zeg! En zelfs in het buitenland geweest👍 Wat leuk bij de diertjes en dat je kunt zeggen hoe ze heten, je bent ook al een grote meid. Gelukkig heeft papa inmiddels veel verstand van glas zodat je niet bang hoeft te zijn. En die tent, ik denk dat dat wel goed gaat komen 😉 Lekker slapen en je hebt weer heel veel om over te dromen! Voor morgen alvast een fijne dag gewenst, ook voor papa en mama. Een dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    31 juli 2023
    Wat is het weer leuk om al jouw belevenissen te lezen en te zien! Wat een moeilijke woorden kun jij al zeggen! Jij hebt dieren gezien, die ik ook nog nooit gezien heb, Chiara, héél erg leuk. Wat beleef jij veel samen met mama en papa! Fijne dag vandaag weer met z'n drietjes!