Dag 10: Laatste dagje Parijs

17 augustus 2014 - Cergy, Frankrijk

Vandaag was ons laatste dagje Parijs omdat we al heel veel hadden gezien en niet heel veel meer op het programma hadden konden we rustig aan doen vanochtend. Rond half 10 vertrokken we richting het centrum, wederom weer via bus en metro om daar ongeveer een uurtje later aan te komen.

Eerste halte vandaag was Pont des Arts, dit is de brug met sloten die geliefden hier hangen en de sleutel daarvan in de Seine gooiden. Er hingen hier duizenden misschien wel tienduizenden sloten, al schijnen deze binnenkort allemaal weg te worden gehaald. Hierna liepen we verder, via de buitenkant van het Louvre, terug richting de metro en reden richting de volgende brug, namelijk Pont Alexandre. Dit is de oudste en meest bewerkte brug van Parijs. Hier hebben we wat foto's genomen en liepen we hierover richting Hotel des Invalides, het oorlogsmuseum van Parijs.

Hier hebben we een bezoek gebracht aan het museum, in dit museum staat ook de graftombe van Napoleon en het schijnt dat die daarin ligt. Ook hebben ze daar van alles over de 2e Wereldoorlog, alleen dan vanuit Frans oogpunt en zoals we eerder al zeiden in Normandië, dit is iets anders dan in de Nederlandse geschiedenisboeken vermeld staat.

Tussendoor hebben we wat gegeten en zijn we verder gegaan naar de Notre Dame, hier wilden we ook heel graag naar binnen, alleen (net zoals eerdere deze dagen) wilden dat wel meer mensen en stond ook hier weer een enorme rij, wat wel erg jammer was. Echter hadden we geen zin om heel lang in een rij te gaan staan, zeker omdat we het vandaag niet al te laat wilden maken met de reisdag van morgen voor de boeg. Uiteindelijk hebben we wat foto's aan de buitenkant gemaakt en nog wat souvenirtjes gekocht en zijn we uiteindelijk terug gegaan voor de rit naar het hotel. Rond half 6 waren we weer in het hotel en zaten de 3 dagen Parijs erop.

We hebben de afgelopen dagen heel veel gezien en gedaan en alles gezien wat we wilden zien, helaas konden we niet overal naar binnen maar uiteindelijk hebben we heel veel gezien, gedaan en vooral gelopen. Parijs is nog steeds een mooie stad alleen verloedert het wel heel snel, het verschil met december 2010, toen we hier voor het laatst waren, was al wel best wel groot. Ook de gastvrijheid van de Fransen laat zeer te wensen over. Maar we hebben ons uitstekend vermaakt hier, net zoals tot nu toe de gehele vakantie.

Morgenochtend vertrekken we richting Heerlen voor een rit van ongeveer 430 kilometer en zo'n 4 uur, halverwege hopen we dan weer in het volgende hotel aan te komen.

Voor de laatste keer vanuit Cergy, groetjes,

Dees en Ben

Pont des Arts Pont des Arts Louvre Pont Alexandre Eifeltoren vanaf Pont Alexandre Eifeltoren vanaf Pont Alexandre Hotel des Invalides Notre Dame Notre Dame

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ron & Corry:
    17 augustus 2014
    Weer een interessante dag hebben jullie gehad! Jammer, dat zoveel mensen hetzelfde willen zien, als jullie, maar toch bleef er nog genoeg over. Hangt jullie slotje er ook? Rust lekker uit, fijne avond en morgen een goede, veilige reis gewenst. Breng graag wat van het mooie weer mee!!