Dag 12: Een reis met hindernissen......

6 augustus 2016 - Oslo, Noorwegen

Vandaag stond er weer een reisdag op het programma en wel naar Oslo. We hadden besloten vroeg op pad te gaan, zodat we de rottige wegen snel achter ons konden er laten en het rustiger zou zijn op de weg.

Om kwart voor negen reden we weg bij ons hotel. In totaal was het 383km en de tijd die er voor stond was 6.15 uur. De tijd en de kilometers zeggen al genoeg, echt doorrijden zou het vandaag niet worden.

Het eerste deel van de rit zou het pittigst worden. FIjn dat je dan wel een mooie omgeving hebt waar je doorheen rijdt. Op de hoogvlakte hadden we ons voorgenomen wat meer stops te maken, om foto';s te kunnen maken. Helaas was er dichte mist en was er weinig te zien...... Dus wat foto's vanuit de auto voldeden ook!
Onderweg natuurlijk even getankt en een broodje gegeten. Helaas begon het toen ook te regenen...... En dat ging een aantal uurtjes door!

De weg werd vervolgd naar de hoofdstad. Je zou denken betere wegen, maar niets is minder waar. Helaas nog steeds geen top wegen en een snelheid harder dan 80km per uur red je echt niet. Vaak moet je zelfs 60 rijden vanwege de bochten.
Ook op tunnels, hebben en we al eerder genoemd, zijn de Noren gek. Bijzonder zijn dan ook de rotondes in de tunnels...... Je moet het maar bedenken.

De km's minderen, maar helaas werd de tijd meer. We kregen al snel melding van files rondom Oslo. We dachten deze te kunnen omzeilen, maar helaas. De alternatieve route leidde ons naar een vol water gelopen tunnel. Geen pretje voor de auto, dus dat was dan ook geen optie. Dan de file maar in. Noorwegen is een groot land, maar waarschijnlijk zaten alle inwoners bij Oslo op de snelweg...... Uiteindelijk met een vertraging van bijna 45 min. hebben we ons hotel bereikt.

Na ingecheckt te zijn bleek op de kamer het licht in de badkamer niet te werken. De 'technische dienst' (de schoonmaakster) werd erbij gehaald, maar ook zij kreeg het niet voor elkaar..... Via haar kregen we te horen dat we ons weer moesten melden bij de receptie. We kregen een nieuwe kamer. En ja,.....alle lampen werkten gelukkig!

Nu is het rustig aan doen en bijkomen van de pittig e rit. Morgen staat er een dagje Oslo op het programma!

IMG_0164 IMG_0162IMG_0157 IMG_0153IMG_0136 IMG_0134IMG_0133 IMG_0121IMG_0117 IMG_0106IMG_0105

1. Johan en Willy:
    6 augustus 2016
    Dat was inderdaad een hele lange reis met hindernissen maar nu dus even rust op een goede kamer! Een prettige avond! Groetjes van ons
  2. Ron & Corry:
    7 augustus 2016
    Tjonge, soms zit het mee.......hopelijk hebben jullie vandaag een leuke, interessante en droge dag in Oslo!! Groetjes.