Dag 13: Dagje Oslo......

7 augustus 2016 - Oslo, Noorwegen

Vandaag stond er een dagje Oslo op het programma. Nadat we hadden ontbeten in het hotel zijn we op weg gegaan naar de binnenstad. We hadden gisteren de metro al uitgetest dus een kaartje kopen en we konden onderweg.
De metro hier in Oslo lijkt heel erg op een sprinter in Nederland.

In de binnenstad aangekomen bleek dat ze in Oslo geen ‘koopzondag’ kennen. We hadden een wandeling gepland (dit werd overal aanpezen) via de Karl Johans Gate en dan zou je 2 km door een winkelstraat lopen en uitkomen bij het koninklijk paleis. Onderweg kwam je dan ook nog lang enkele andere bekende gebouwen.
Aangekomen bij de start van de route waren de winkels dicht en werd het dus een wandeling door een dichte winkelstraat. We kwamen o.a. langs het parlementsgebouw en een beroemde kerk. Echter echt binnenkijken was niet mogelijk. Aan het einde van de 2km zat er ook een kopje thee bij de Koninklijke familie niet in. Zij waren niet thuis.
Uiteindelijk vonden we 1 winkeltje wat wel open was; een souveniersshop. Hier zijn we dan ook maar even naar binnen gegaan.

De wandeling viel dus helaas een beetje tegen in het dichte Oslo. We hebben de metro weer naar het hotel gepakt en even een tussenstop gedaan.
In de middag zijn we naar Holmekommen geweest. Dit is bijna het hoogste punt van Oslo (278m). Daar is de skischans van de Olympische Spelen van 1952. Dit was een pittige beklimmen om midden op de schans te komen. Je kon helemaal naar boven, maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan.
Bij de terugweg naar de metro hadden we nog een mooi uitzicht over Oslo van bovenaf.

Op de weg terug richting het hotel is het helaas gaan regenen en dat doet het nog steeds. We hebben een stop gemaakt om te eten en zijn toen naar het hotel gegaan. Hier hebben we nu een rustige avond en kunnen we ons ook goed voorbereiden op de rit van morgen; naar Malmö.

IMG_0170 IMG_0218 IMG_0241 IMG_0238 IMG_0207 IMG_0202 IMG_0186 20160807_113311 20160807_112533 20160807_111556

1. Johan en Willy:
    7 augustus 2016
    Dat ziet er weer goed uit al missen we de zonnebril maar jullie waarschijnlijk nog meer! Een fijne rustige avond gewenst.
    Voor morgen alvast een hele goede reis gewenst en hopelijk gaat het voorspoediger!! Groetjes van ons x